Obsahová náplň
Témy kurzu:
- Zákonník práce pre personalistov
- Sociálny fond
Spracovanie osobných údajov v personálnej praxi a monitoring zamestnancov - Medzinárodné zamestnávanie, vysielanie a prenájom zamestnancov
- Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
1. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 16.00 h)
Lektorka: Zděňka Dvoranová
Zákonník práce pre personalistov
- Vznik, zmena a skončenie pracovného pomeru:
- Pracovná zmluva– obsah, základné a povinné náležitosti, dojednanie skúšobnej doby a druhy pracovného pomeru vrátane dočasného pridelenia.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa – možné spôsoby a výpovedné dôvody, príklady, najčastejšie nedostatky a chyby v praxi.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnanca; účasť zástupcov zamestnancov na skončení pracovného pomeru, odporúčanie, na čo si dať pozor.
- Odstupné a odchodné; nároky spojené s neplatným skončením pracovného pomeru.
- Porušenie pracovnej disciplíny:
- Pojem, stupne intenzity porušenia pracovnej disciplíny.
- Kedy ide o neuspokojivé výsledky práce a kedy o porušenie pracovnej disciplíny? Upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny alebo výzva na odstránenie neuspokojivých výsledkov práce, dôsledky, príklady.
- Z judikatúry súdov.
- Náhrada škody – všeobecná zodpovednosť a osobitné druhy zodpovednosti:
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnanca (za schodok, stratu zverených predmetov).
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnávateľa (za pracovný úraz a chorobu z povolania a za vecnú škodu, za veci vnesené a pod.).
- Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného času:
- Druhy a podmienky (rozšírenie pôsobnosti zákonníka práce aj na dohody – napr. aplikácia ustanovení o splatnosti odmeny a zrážkach zo mzdy, evidencia pracovného času, povinnosť vydania výplatnej pásky, prečo už len na dobu určitú a pod.).
- Návrat po skončení materskej alebo rodičovskej dovolenky, právne postavenie po návrate.
2. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 12.00 h)
Lektorka: Zděňka Dvoranová
- Sociálny fond
- Tvorba sociálneho fondu, povinný prídel a ďalšie prídely
- Použitie sociálneho fondu
- Benefity peňažné a nepeňažné
- Podniková sociálna politika
- Daňové hľadisko príspevkov zo sociálneho fondu
GDPR v práci personalistu, monitorovanie zamestnancov (13.00 - 15.00 h)
Lektori: AK Motúzová & Lacko
- GDPR v práci personalistu
- Nové povinnosti pre personalistov v oblasti spracúvania osobných údajov
- Spracovanie osobných údajov uchádzačov o zamestnanie, životopisy a ich uchovanie po ukončení výberu zamestnanca
- Informácie poskytované zamestnancom ako dotknutým osobám
- Právne základy pre spracúvanie osobných údajov; nesprávne používanie súhlasu zamestnanca
- Limity pri spracúvaní osobných údajov zo strany zamestnávateľa v rámci vedenia personálnej a mzdovej agendy
- Monitorovanie zamestnancov
- Kontrola emailov (skenovanie, filtrovanie, prezeranie)
- Kontrola prostredníctvom videokamier
- Ochrana súkromia zamestnancov
- Podmienky monitorovania a obmedzenia zamestnávateľa
3. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 12.00 h)
Lektorka: JUDr. Lucia Sabová Danková
Medzinárodné zamestnávanie, vysielanie a prenájom zamestnancov
- Medzinárodné zamestnávaniea zamestnanecké štruktúry – lokálne zamestnanie, vyslanie (poskytnutie služby) a prenájom zamestnancov (ich zapožičiavanie)
- Voľba práva v pracovnoprávnych vzťahoch a jej význam
- Zamestnávanie cudzincov– štátnych príslušníkov tretích krajín po novele Zákona o službách zamestnanosti účinnej od januára 2019
- Vysielanie zamestnancovv súvislosti s novelou zákona o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov v rámci poskytovania služieb a ďalších noviel Zákonníka práce
- Aké podmienky musí splniť zamestnávateľ pri vysielaní svojich zamestnancov do zahraničia v rámci poskytovania služieb, dohoda o vyslaní a jej náležitosti
- Odlíšenie vysielania od pracovnej cesty a od výkonu práce zamestnanca v zahraničí
- Súbeh výkonu prácev dvoch alebo viacerých štátoch a čo musí obsahovať pracovná zmluva pri súbežnom výkone práce zamestnanca v cudzine
- Sociálne a zdravotné poistenie pri zamestnávaní cudzincov, vysielaní zamestnancov a pri súbežnom výkone práce na území SR a v zahraničí
- Diskusia a riešenie konkrétnych príkladov z praxe
Interaktívne školenie (13.00 – 15.00 h)
Lektorka: JUDr. Alena Huťanová
Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
- Pracovný čas – pojem, možnosti rozvrhnutia.
- Čo je zmennosť, dvojzmenná, trojzmenná a nepretržitá prevádzka.
- Podstata nerovnomerne rozvrhnutého pracovného času.
- Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času nerovnomerne, jednotlivé kroky a rozhodnutia.
- Čo je zamestnávateľ povinný dodržať pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Nepretržitý denný a nepretržitý týždenný odpočinok v práci, čerpanie dovolenky pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Práca nadčas a pracovná pohotovosť.
- Pružný pracovný čas.
- Konto pracovného času, zavedenie, výhody a nevýhody zavedenie na strane zamestnávateľa a zamestnanca.
Komu je určený
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom. Vzdelávací program ukončený certifikátom ponúka väčšiu konkurenčnú výhodu na trhu práce a dôveru zamestnávateľov vo vaše vedomosti.
Časový harmonogram
Školenia:
- deň: 9.00 – 16.00 h: (21.6.2023, 11.9.2023, 13.11.2023)
- deň: 9.00 – 16.00 h: (22.6.2023, 12.9.2023, 14.11.2023)
- deň: 9.00 – 14.30 h: (23.6.2023, 13.9.2023, 15.11.2023)
Výhody kurzu
Cieľom Personálnej a mzdovej akadémie v module Špecialista pracovnoprávnych vzťahov je poskytnúť personalistom odborné a praktické informácie z oblasti zákonníka práce, GDPR pre personalistov, monitorovanie zamestnancov, ale aj medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov. Zároveň ponúknuť účastníkom individuálny prístup a priestor na diskusiu s odborníkmi.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
- SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42
Mapa
V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.
Lektor
JUDr. Zdeňka Dvoranová
Lektorka je špecialistka na pracovné právo s dlhoročnou praxou v tejto oblasti. Pracovala ako právnička, neskôr ako HR manažérka a následne ako expert v oblasti pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia.
Ďalšie semináre lektoraJUDr. Alena Huťanová
Alena Huťanová po absolvovaní práva na univerzite získala pracovnú pozíciu podnikovej právničky a poradcu riaditeľa. Neskôr sa uplatnila ako vedúca personálneho oddelenia na ústrednom orgáne štátnej správy SR, vo viacerých bankách i vo výrobnej spoločnosti. V súčasnosti sa venuje personálnemu poradenstvu a pracovnému právu. Je špecialistkou na…
Ďalšie semináre lektoraMgr. Zuzana Motúzová
Ako advokát pôsobí v oblasti práva duševného vlastníctva, práva informačných technológií a obchodného práva. Právo vyštudovala na Právnickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne, kde sa začína jej záujem o počítačové právo. Ako právnik sa zaujíma o technológie a svoje poznatky a znalosti z oblasti IT procesov aplikuje na zmluvné vzťahy.
Zameriava…
JUDr. Pavel Lacko LL.M.
Pôsobí ako advokát, je predsedom občianskeho združenia Spoločnosť na podporu rozhodcovského konania. Zároveň pôsobí ako externý lektor zastrešujúci problematiku medzinárodného práva súkromného a medzinárodnej arbitráže. Vo svojej odbornej praxi sa okrem toho zameriava na medzinárodné právo súkromné, rozhodcovské konanie, právo duševného vlastníctva…
Ďalšie semináre lektoraJUDr. Lucia Sabová Danková
Na Národnom inšpektoráte práce pôsobí od januára 2016. Odborne zastrešuje administratívnu spoluprácu s kontaktnými orgánmi v členských štátoch Európskej únie prostredníctvom informačného systému o vnútornom trhu ako aj oblasť vysielania zamestnancov a zamestnávania cudzincov. Venuje sa poradenstvu pri dodržiavaní právnych predpisov…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
21.6. – 23.6.2023
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
21.6. – 23.6.2023
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
11.9. – 13.9.2023
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
11.9. – 13.9.2023
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
13.11. – 15.11.2023
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
13.11. – 15.11.2023
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, Mgr. Zuzana Motúzová, JUDr. Pavel Lacko LL.M., JUDr. Lucia Sabová Danková
950 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.