Obsah školenia: Špecialista pracovného práva
Témy kurzu:
- Zákonník práce pre personalistov
- Sociálny fond
- Spracovanie osobných údajov v personálnej praxi a monitoring zamestnancov
- Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
1. deň: Zákonník práce pre personalistov
- Vznik, zmena a skončenie pracovného pomeru:
- Pracovná zmluva– obsah, základné a povinné náležitosti, dojednanie skúšobnej doby a druhy pracovného pomeru vrátane dočasného pridelenia.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa – možné spôsoby a výpovedné dôvody, príklady, najčastejšie nedostatky a chyby v praxi.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnanca; účasť zástupcov zamestnancov na skončení pracovného pomeru, odporúčanie, na čo si dať pozor.
- Odstupné a odchodné; nároky spojené s neplatným skončením pracovného pomeru.
- Porušenie pracovnej disciplíny:
- Pojem, stupne intenzity porušenia pracovnej disciplíny.
- Kedy ide o neuspokojivé výsledky práce a kedy o porušenie pracovnej disciplíny? Upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny alebo výzva na odstránenie neuspokojivých výsledkov práce, dôsledky, príklady.
- Z judikatúry súdov.
- Náhrada škody – všeobecná zodpovednosť a osobitné druhy zodpovednosti:
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnanca (za schodok, stratu zverených predmetov).
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnávateľa (za pracovný úraz a chorobu z povolania a za vecnú škodu, za veci vnesené a pod.).
- Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného času:
- Druhy a podmienky (rozšírenie pôsobnosti zákonníka práce aj na dohody – napr. aplikácia ustanovení o splatnosti odmeny a zrážkach zo mzdy, evidencia pracovného času, povinnosť vydania výplatnej pásky, prečo už len na dobu určitú a pod.).
- Návrat po skončení materskej alebo rodičovskej dovolenky, právne postavenie po návrate.
2. deň: Sociálny fond/GDPR v práci personalistu, monitorovanie zamestnancov
- Tvorba sociálneho fondu, povinný prídel a ďalšie prídely
- Použitie sociálneho fondu
- Benefity peňažné a nepeňažné
- Podniková sociálna politika
- Daňové hľadisko príspevkov zo sociálneho fondu
- GDPR v práci personalistu
- Nové povinnosti pre personalistov v oblasti spracúvania osobných údajov
- Spracovanie osobných údajov uchádzačov o zamestnanie, životopisy a ich uchovanie po ukončení výberu zamestnanca
- Informácie poskytované zamestnancom ako dotknutým osobám
- Právne základy pre spracúvanie osobných údajov; nesprávne používanie súhlasu zamestnanca
- Limity pri spracúvaní osobných údajov zo strany zamestnávateľa v rámci vedenia personálnej a mzdovej agendy
- Monitorovanie zamestnancov
- Kontrola emailov (skenovanie, filtrovanie, prezeranie)
- Kontrola prostredníctvom videokamier
- Ochrana súkromia zamestnancov
- Podmienky monitorovania a obmedzenia zamestnávateľa
3. deň: Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
- Pracovný čas – pojem, možnosti rozvrhnutia.
- Čo je zmennosť, dvojzmenná, trojzmenná a nepretržitá prevádzka.
- Podstata nerovnomerne rozvrhnutého pracovného času.
- Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času nerovnomerne, jednotlivé kroky a rozhodnutia.
- Čo je zamestnávateľ povinný dodržať pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Nepretržitý denný a nepretržitý týždenný odpočinok v práci, čerpanie dovolenky pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Práca nadčas a pracovná pohotovosť.
- Pružný pracovný čas.
- Konto pracovného času, zavedenie, výhody a nevýhody zavedenie na strane zamestnávateľa a zamestnanca.
Komu je určený
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom. Vzdelávací program ukončený certifikátom ponúka väčšiu konkurenčnú výhodu na trhu práce a dôveru zamestnávateľov vo vaše vedomosti.
Harmonogram
Školenia:
- deň: 9.00 – 16.00 h: Zákonník práce pre personalistov, Zdeňka Dvoranová ( 29.1.2024, 20.3.2024, 19.6.2024, 28.9.2024, 11.11.2024)
- deň: 9.00 – 12.00 h: Sociálny fond, Zdeňka Dvoranová 13:00 - 15:00 h: GDPR v práci personalistu, monitorovanie zamestnancov, JUDr. Pavel Lacko LL.M.(30.1.2024, 21.3.2024, 20.6.2024, 26.9.2024, 12.11.2024)
- deň: 9.00 – 14.00 h: Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas, JUDr. Alena Huťanová (31.1.2024, 22.3.2024, 21.6.2024, 27.9.2024, 13.11.2024)
Výhody kurzu
Cieľom Personálnej a mzdovej akadémie v module Špecialista pracovnoprávnych vzťahov je poskytnúť personalistom odborné a praktické informácie z oblasti zákonníka práce, GDPR pre personalistov, monitorovanie zamestnancov, ale aj medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov. Zároveň ponúknuť účastníkom individuálny prístup a priestor na diskusiu s odborníkmi.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
- SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42
Mapa
V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.
Lektor školenia: Špecialista pracovného práva
JUDr. Zdeňka Dvoranová
Lektorka je špecialistka na pracovné právo s dlhoročnou praxou v tejto oblasti. Pracovala ako právnička, neskôr ako HR manažérka a následne ako expert v oblasti pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia.
Ďalšie semináre lektoraJUDr. Alena Huťanová
Alena Huťanová po absolvovaní práva na univerzite získala pracovnú pozíciu podnikovej právničky a poradcu riaditeľa. Neskôr sa uplatnila ako vedúca personálneho oddelenia na ústrednom orgáne štátnej správy SR, vo viacerých bankách i vo výrobnej spoločnosti. V súčasnosti sa venuje personálnemu poradenstvu a pracovnému právu. Je špecialistkou na…
Ďalšie semináre lektoraJUDr. Pavel Lacko LL.M.
Pôsobí ako advokát, je predsedom občianskeho združenia Spoločnosť na podporu rozhodcovského konania. Zároveň pôsobí ako externý lektor zastrešujúci problematiku medzinárodného práva súkromného a medzinárodnej arbitráže. Vo svojej odbornej praxi sa okrem toho zameriava na medzinárodné právo súkromné, rozhodcovské konanie, právo duševného vlastníctva…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
29.1. – 31.1.2024
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
29.1. – 31.1.2024
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
20.3. – 22.3.2024
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
20.3. – 22.3.2024
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
19.6. – 21.6.2024
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
19.6. – 21.6.2024
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
25.9. – 27.9.2024
ONLINE
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
25.9. – 27.9.2024
Bratislava
JUDr. Zdeňka Dvoranová, JUDr. Alena Huťanová, JUDr. Pavel Lacko LL.M.
980 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.