Obsah školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
Uplatnenie daňového poriadku pri daňovej kontrole a nadväzujúce konania po daňovej kontrole, a to najmä
- zásady správy daní
- začatie a priebeh daňovej kontroly,
- práva a povinnosti daňového subjektu pri daňovej kontrole
- uplatnenie predbežného opatrenia,
- určenie dane podľa pomôcok ako náhradný spôsob určenia dane bez vykonania daňovej kontroly
- prerušenia daňovej kontroly
- ukončenie daňovej kontroly protokolom a výzva
- dokazovanie vo vyrubovacom konaní, vyrubovací rozkaz,
- uplatnenie inštitútu zastupovania pri daňovej kontrole alebo pri správe daní
- daňové tajomstvo
- počítanie lehoty na zánik práva vyrubiť daň a prerušenie plynutia lehoty v období pandémie
- lehoty na výkon daňovej kontroly, prerušenie plynutia lehoty
- čiastkový protokol
- opravné prostriedky
Informácia k novelám daňového poriadku schválených v priebehu roka 2021 s účinnosťou od 06.02.2021, od 1.1.2022 a od 31.3.2022
Legislatívne úpravy daňového poriadku zahŕňajú okruhy zamerané proti daňovým podvodom a k maximálnej motivácii daňových subjektov k dobrovoľnému plneniu daňových povinností peňažnej a nepeňažnej povahy:
- prepracovaný inštitút odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach upustením od prísnych podmienok za účelom jeho širšieho využitia
- určenie podmienok uplatnenia odkladu platenia dane finančným riaditeľstvom
- skrátenie lehoty na nazeranie do spisu daňového subjektu
- možnosť vypočuť svedkov pri správe daní prostriedkami komunikačnej technológie
- zrušenie vydávanie osvedčenia o registrácii - kartičky a ich nahradenie rozhodnutím
- rozhodnutie správcu dane o vylúčení fyzickej osoby, ktorá má postavenie štatutára spoločnosti alebo člena štatutárneho orgánu, ktorý vážnym spôsobom porušuje svoje daňové povinnosti pri dani z pridanej hodnoty; znemožnenie prístupu takýchto osôb k vedúcim pozíciám v obchodných spoločnostiach na určité obdobie má prispieť k zefektívneniu boja proti daňovým podvodom.
- vykonávanie spoločných úkonov na účely dokazovania
- prepracovaný inštitút hodnotenia daňových subjektov - index daňovej spoľahlivosti. Inštitút je postavený na transparentnosti formou zverejnenia kritérií pre určenie stupňa daňovej spoľahlivosti daňového subjektu na web. sídle finančného riaditeľstva.
- kritériá na určenie indexu daňovej spoľahlivosti upravuje vyhláška
- ďalšie nové zoznamy daňových subjektov zverejňovaných na web.sídle finančného riaditeľstva.
- zrušenie sedemročnej lehoty zániku práva vyrubiť daň pri vykazovaní daňovej straty
- zníženie úhrady žiadosti o záväzné stanovisko
- zrušenie povinnosti vykonať daňovú kontrolu pri nepodaní daňového priznania ani na výzvu správcu dane
- predlženie lehoty na začatie registrácie z úradnej moci
- nové prípady, za ktoré sa pokuta ani úrok z omeškania neuloží
- podmienky zániku daňového nedoplatku, ktorým je pokuta alebo úrok z omeškania
- započítanie daňového nedoplatku s daňovou pohľadávkou daňového dlžníka.
Diskusia a zodpovedanie otázok od účastníkov.
Komu je určený
- Daňové subjekty, ktoré podliehajú daňovej kontrole podľa druhu daní ako aj daňovej kontrole v oblasti:
- účtovníctva, ktorým správcom dane je daňový úrad, alebo colný úrad;
- miestnych daní, ktorým správcom dane je obec;
- neziskovému sektoru (napr. nadácie, neziskové organizácie poskytujúce verejnoprospešné služby, občianske združenia, subjekty výskumu a vývoja), ktoré vykonávajú aj podnikateľskú činnosť.
- Pre všetky daňové subjekty, ktoré podliehajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti správe daní
Harmonogram školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
- Prezentácia daňového poriadku podľa aktuálneho znenia účinného od 1.1.2017, s osobitným zameraním na oblasť výkonu daňovej kontroly a priebeh dokazovania (zistení daňovej kontroly) vo vyrubovacom konaní, skrátené vyrubovacie konanie ( vyrubovací rozkaz) súvisiace ustanovenia s procesom daňovej kontroly.
- Podrobná informácia k ustanoveniam daňového poriadku nadväzne na novelu č. 298/2016 Z. z. k daňovému poriadku s účinnosťou od 1.1.2017, ktorá prináša nové inštitúty pri správe daní, ktoré doteraz daňový poriadok ani zákon o správe daní platný do 31.12.2011 neupravoval (vytýkacie konanie, vyrubovací rozkaz) ako aj legislatívne spresnenie pôvodných ust. za účelom zvýšenia kvality konania pri správe daní ako sú zmeny sankčného systému (nový výpočet pokuty) pri podaní dodatočného DP, možnosť podania dodatočného DP aj po začatí daňovej kontroly, nový inštitút pri uložení pokuty - úhrnná pokuta s uplatnením tzv. absorpčnej zásady pri uložení jej výšky.
- Informácia k vyhláške č. 229/2014 Z. z. o rozsahu daňových predpisov, ku ktorým je možné požiadať FR SR o záväzné stanovisko v znení vyhlášky č. 214/2015 Z. z. , ktorá upravuje § 53a – 53c daňového poriadku (k zákonu o dani z príjmov a zákonu o dani z pridanej hodnoty).
- Informácia o pripravovanom legislatívnom návrhu daňového poriadku v roka 2017 – napr. návrh na komplexnú úpravu daňového tajomstva, úprava inštitútu nazerania do spisov, úprava zverejňovania daňových subjektov a návrh na zavedenie tzv. „indexu daňovej spoľahlivosti hodnotenia daňového subjektu“ na základe plnenia daňových povinností každého daňového subjektu.
- Zodpovedanie predložených a aj vopred zaslaných otázok k daňovému poriadku k uvedených zákonom v programe.
Lektor školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
Ing. Božena Jurčíková
Dlhoročná pracovníčka daňových orgánov predovšetkým v oblasti metodiky dane z príjmov a správy daní a výkonu daňových kontrol pre vybrané daňové subjekty Daňového riaditeľstva Banská Bystrica, pracovisko Žilina do konca roku 2000. Následne pracovala na Ministerstve financií SR v legislatívnej oblasti na odbore priamych daní (zákon o dani z príjmov)…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.