Obsahová náplň
1.deň
- Zoznámenie a očakávania
- Manažérske účtovníctvo alebo kontroling – povinná jazda
- Funkcie manažérskeho účtovníctva
- S akými objektmi sa stretávame v kontrolingu a riadení výkonnosti
- Ako spracovať a vytvoriť si dátový model pre potreby riadenia výkonnosti
- Práca s dátami pre potreby kontrolingu a riadenia výkonnosti
- Nákladové/komplexné modely
- Vytvorenie modelu a definovanie účelu, prístupy k modelu
- Aké údaje potrebujeme (TD, DT)
- Alokačné kľúče
- Alokácie
- Activity-based-costing
- Príklady modelov – ukážky rôznych nákladových modelov
- Simulácie v modeloch a premenné
2.deň
- Vzťahy medzi modelom, plánom, reportmi a analýzami
- Špecifiká jednotlivých plánov v spoločnosti
- Typy prístupov k tvorbe plánov
- Fixný alebo flexibilný
- Klasicky historicky alebo zero-based budget
- Rolovanie plánu
- Vytvorenie vlastného plánu podľa rôznych prístupov
- Scenáre plánu
- Príklady plánov
- Forecastovanie a predikcia
3.deň
- Informačné systémy v spoločnosti
- Práca s vybranými nástrojmi
- Excel
- Microsoft POWER BI
- SAP CLOUD ANALYTICS
- KNIME
- RapidMiner
- Pentaho Reporting a BI
- ClickView
- Tableau Public
- Zoho Reports
- Tvorba reportov a práca s dátami
- Reporty real-time vs next-day?
- Práca s dátami a ich príprava
- Príprava reportu
- Príprava scorecard or dashboard
- Vizualizácia dát
- Predikcia vo vybraných nástrojoch
Komu je určený
Kurz je určený pre manažérov podnikových financií a bude prospešný, ak:
- tvoríte rôzne reporty a inovujete ich,
- analyzujete a vyhodnocujete príčiny,
- zodpovedáte za vypracovanie plánov a rozpočtov a za vykazovanie obchodných výsledkov manažmentu,
- poskytujete finančné poradenstvo vašim kolegom a podporu pri ich rozhodovaní,
- spájate viacero údajov z rôznych zdrojov do jedného modelu, resp. reportu,
- ste prirodzene pohodlný a radi by ste si automatizovali prácu, ktorá neprináša pridanú hodnotu,
- uvažujete o zmenách v oblasti reportingu a kontrolingu vo vašej spoločnosti,
- radi sa učíte nové veci alebo si vymieňate skúsenosti.
Čo potrebujete
- Vlastný notebook (v prípade požiadavky vieme zabezpečiť).
- Možnosť priniesť si dáta z vašej firmy (štruktúru dát je potrebné vopred komunikovať s lektorom).
Časový harmonogram
Harmonogram:
- 08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
- 09:00 – 11:30 prednáška
- 11:30 – 12:30 obed
- 12:30 – 16:00 prednáška
Čo získate
- Schopnosť vypracovať modely a následne finančné plány a navrhnúť ich prepojenie s predajným, výrobným, marketingovým a personálnym plánovaním kapacít.
- Informácie, ako navrhovať strategické reporty, rozvíjať rozpočty a vypracovať priebežné predpovede a výhľady.
- Praktické rady, ktoré môžete aplikovať vo vašej spoločnosti.
- Pochopíte problémy a obmedzenia tradičných účtovných informácií, finančného výkazníctva a riadenia rozpočtu.
- Porozumiete rôznym nástrojom a technikám, ktoré máte k dispozícii na kontrolu, resp. optimalizáciu nákladov a riadenie výkonnosti vo vašej spoločnosti.
- Naučíte sa možné využitie nástrojov na tvorbu a spracovanie údajov na reporting.
- Podrobný pracovný materiál.
- Individuálny prístup zo strany lektora.
- Konzultácie počas kurzu.
- Certifikát po úspešnom absolvovaní testu.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na závstavku Nám. Franza Liszta: 210, 21
- SMER: z Petržalky na zástavku SAV: 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zástavku SAV: 93, 83, 84, 212
BEZPLATNÉ PARKOVANIE
- Parkovisko na Šancovej ulici - IMHD Karpatská (GPS: 48.156420532, 17.112048268)
- Parkovanie je možné po predložení vouchera, ktorý obdržíte e-mailom najneskôr deň pred konaním kurzu.
Mapa
Lektor
Ing. Jaroslav Mundier
Študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave, absolvoval stáž na Univerzite vo Wisconsine ako asistent audítora. Pracoval v oblasti finančného manažmentu, projektového riadenia a privátneho investičného bankovníctva viac ako 7 rokov. Realizoval tiež množstvo projektov pre klientov z IT, Telco&IP, potravinárského priemyslu, retailu, logistiky či…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
24.2. – 26.2.2021
ONLINE
Ing. Jaroslav Mundier
800 Eur
11.8. – 13.8.2021
Bratislava
Ing. Jaroslav Mundier
800 Eur
11.8. – 13.8.2021
ONLINE
Ing. Jaroslav Mundier
800 Eur
10.11. – 12.11.2021
Bratislava
Ing. Jaroslav Mundier
800 Eur
10.11. – 12.11.2021
ONLINE
Ing. Jaroslav Mundier
800 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.