Obsah školenia: Zákonník práce v roku 2025 – zmeny v praxi
Novely Zákonníka práce a pracovnoprávnych predpisov na rok 2025
- minimálna mzda - transparentnosť v odmeňovaní,
- kolektívne zmluvy, kolektívne vyjednávanie,
- vyplatenie mzdy v subdodávateľských vzťahoch,
- rekreačný poukaz,
- minimálne mzdové nároky 2025, mzdové zvýhodnenia, mzdová kompenzácia,
- novely ďalších pracovnoprávnych predpisov.
Vznik, zmena a skončenie pracovného pomeru:
- základné zásady Zákonníka práce,
- dôležité zmeny § 13 ZP, sťažnosť zamestnanca, obrátené dôkazné bremeno,
- vybrané všeobecné ustanovenia, zákaz diskriminácie a zásada rovnakého zaobchádzania,
- kompetencie v pracovnoprávnych vzťahoch a postavenie zástupcov zamestnancov,
- vznik pracovného pomeru, pracovná zmluva a jej zmena podrobne a jej náležitosti - povinné a ďalšie náležitosti, skúšobná doba a druhy pracovného pomeru,
- zmena pracovného pomeru,
- informovanie o pracovných podmienkach a podmienkach zamestnávania,
- poskytovanie informácií aj v elektronickej podobe,
- vymedzenie okruhu informácií, ktoré má zamestnanec dostať a ich zmena,
- trvanie pracovného pomeru, doba určitá, kratší pracovný pomer,
- právo zamestnanca žiadať prechod na inú formu zamestnania,
- domácka práca, telepráca,
- otcovská dovolenka, materská a rodičovská dovolenka,
- skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa – možné spôsoby a výpovedné dôvody, príklady, najčastejšie nedostatky a chyby v praxi,
- skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnanca,
- účasť zástupcov zamestnancov na skončení prac. pomeru, odporučenie na čo si dať pozor,
- odstupné a odchodné; odstupné, odchodné v prípade úmrtia zamestnanca,
- nároky spojené s neplatným skončením pracovného pomeru.
Pracovná disciplína:
- pojem, stupne intenzity porušenia pracovnej disciplíny,
- kedy ide o neuspokojivé výsledky práce a kedy o porušenie pracovnej disciplíny?
- upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny alebo výzva na odstránenie neuspokojivých výsledkov práce, dôsledky, príklady,
z judikatúry súdov.
Pracovný čas:
- definícia pojmov - zákonný, ustanovený a určený pracovný čas,
- spôsoby rozvrhnutia pracovného času - podmienky a možnosti, rovnomerné a nerovnomerné rozvrhnutie,
- evidencia pracovného času, evidencia dochádzky,
- nadčas, pracovná zmena a zmennosť,
- pružný pracovný čas, podmienky a povinnosti zamestnávateľa, možnosti.
Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného času:
- zmeny v dohodách o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru,
- druhy a podmienky všeobecne,
- rozšírenie pôsobnosti Zákonníka práce aj na dohody – aplikácia vybraných ustanovení ZP,
- evidencia pracovného času, vykonanej práce,
- možnosti skončenia prác na dohodu, povinnosti zamestnanca, zamestnávateľa, uzatvorenie len na dobu určitú a pod.
Komu je určený
Zamestanci na vedúcich pozíciách, manažéri a špecialisti útvarov HR a mzdových útvarov, konatelia spoločností, zástupcovia zamestnancov.
Referencie
"Odborníčka nielen s teoretickými vedomosťami, ale veľa praktických rád priamo z praxe."
"Veľmi dobre vysvetlená, objasnená téma. Lektorka ju výborne odborne podala."
"Zo seminára mám veľmi dobrý dojem. Odnášam si odpovede na otázky, ktoré som potrebovala zodpovedať."
"Seminár mi dal veľa nových informácií, zaujímavé a prínosné príklady zo života a z reálnych prípadov. Lektorka vedela dobre zodpovedať všetky konkrétne otázky."
"Veľmi praktický seminár s množstvom praktických príkladov"
Harmonogram školenia: Zákonník práce v roku 2025 – zmeny v praxi
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Zákonník práce v roku 2025 – zmeny v praxi
JUDr. Zdeňka Dvoranová
Lektorka je špecialistka na pracovné právo s dlhoročnou praxou v tejto oblasti. Pracovala ako právnička, neskôr ako HR manažérka a následne ako expert v oblasti pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia.
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.