Obsahová náplň
1. deň
školenie: AK Motúzová & Lacko, (9.00 – 14.00)
- zodpovedná osoba – potreba jej „vymenovania“; akú zmluvu je potrebné uzatvoriť; čo má táto zmluva obsahovať
- základné práva a povinnosti zodpovedných osôb – postavenie zodpovednej osoby; poradenstvo; monitorovanie
- zodpovedná osoba a konflikt záujmov – aké podmienky musí spĺňať zodpovedná osoba a kto nemôže byť určený za zodpovednú osobu
- informovanie dotknutých osôb – akým spôsobom si splniť túto povinnosť; ako informovať zákazníkov/klientov
- realizácia práv dotknutých osôb – aký postup prijať pri riešení žiadostí dotknutých osôb; akým spôsobom ho zadokumentovať
- oznamovacia povinnosť voči dozornému orgánu a voči dotknutým osobám v prípade porušenia ochrany osobných údajov – akú dokumentáciu je vhodné pripraviť; ako stanoviť, či porušenie pravdepodobne povedie k riziku (resp. veľkému riziku) pre práva a slobody dotknutých osôb
- otázky a diskusia
2. deň
školenie: AK Motúzová & Lacko, (9.00 – 14.00)
- základné zásady GDPR – aká je ich praktická aplikácia
- právne základy pre spracúvanie osobných údajov – výber správneho právneho základu; podmienky; súvisiace povinnosti; súhlas ako špecifický právny základ
- spracovanie osobných údajov na podklade oprávneného záujmu – kedy je možné spracúvať osobné údaje na podklade oprávneného záujmu; balančné (proporčné) testy – čo majú obsahovať
- anonymizácia, pseudonymizácia, šifrovanie – právny pohľad; akým spôsobom môžu byť pre splnenie povinností nápomocné
- ochrana osobných údajov a zamestnanci – informovanie zamestnancov o spracovaní ich osobných údajov; poučenia relevantných osôb a súvisiace pokyny
- zmluva (resp. doložka) so sprostredkovateľom – s ktorými subjektami je potrebné ju uzatvoriť; čo musí obsahovať; dohoda o mlčanlivosti
- zmluva so „subdodávateľom“ – s ktorými subjektami je potrebné ju uzatvoriť; čo musí obsahovať
- záznamy o spracovateľských činnostiach – aký má byť ich obsah
- otázky a diskusia
3. deň
školenie: Tomáš Hettych, IT & Security Consultant, Ratio Services s.r.o., (9.00 – 12.00)
- informačná bezpečnosť a ochrana údajov
- základné pojmy informačnej bezpečnosti
- informácie, dáta, aktíva
- zraniteľnosť, hrozba, riziko
- dôvernosť, celistvosť, dostupnosť
- incident, kríza, kontinuita
- posúdenie stavu, návrh opatrení, implementácia, riziká
- analýza procesov a hrozieb
- pravdepodobnosť, dopad
- riadenie rizík
- technické a organizačné bezpečnostné opatrenia
- dokumentácia
- technický pohľad
- anonymizácia, pseudonymizácia
- šifrovanie, riadenie prístupov
- zálohovanie,
- Súvisiace ISO normy a Best practice
- prehľad noriem a štandardov informačnej bezpečnosti
- praktické využitie
4. deň
workshop: AK Motúzová & Lacko, Tomáš Hettych, IT & Security Consultant, Ratio Services s.r.o., (9.00 – 16.30)
1. časť:
- analýza súladu – praktické cvičenie
- dotazník technických a organizačných opatrení
- dotazník súladu voči GDPR
- analýza rizík – praktické cvičenie
- dotazník podľa ISO 27001
- modelovanie procesov a hrozieb
- plán súladu – praktické cvičenie
- technické a organizačné bezpečnostné opatrenia
- dokumentácia
- príprava implementácie – praktické cvičenie
- audit a dokumentácia – cvičenie
2. časť:
- vyhodnocovanie rizík pre práva a slobody dotknutých osôb v prípade porušenia ochrany údajov – modelové príklady vyhodnocovania rizík a ich výpočet
- identifikácia kľúčovej dokumentácie v organizácii - ako zistiť, akú dokumentáciu potrebujem
- identifikácia najčastejších chýb v GDPR dokumentácii
- splnenie informačnej povinnosti – praktické cvičenie
- existencia oprávneného záujmu a príprava balančného testu – príklady balančných testov
Doporučené čítanie pred školením:
- Povinne: Zákon č. 18/2018 o ochrane osobných údajov
- Nariadenie GDPR
- Metodické usmernenie ÚOOÚ č. 2/2018 - Zákonnosť spracúvania
- Vzor záznamov o spracovateľských činnostiach (ÚOOÚ)
- Usmernenie WP29 (č. 243) týkajúce sa zodpovedných osôb
- Usmernenie WP29 (č. 250) týkajúce sa ohlasovania prípadov porušenia zabezpečenia osobných údajov
- Voliteľne: ISO 27001
- Metodológia posudzovania závažnosti porušenia ochrany údajov vypracovaná agentúrou ENISA
Dokumenty zašleme prihláseným účastníkom po zaregistrovaní
Komu je určený
Kurz je určený DPO pracovníkom a osobám, ktoré v budúcnosti budú pozíciu zodpovednej osoby vykonávať.
Podľa nariadenia GDPR môže byť zodpovedná osoba zamestnanec podniku, alebo zodpovedná osoba určená pre skupinu podnikov.
Kto má povinnosť mať zodpovednú osobu:
- orgány verejnej moci (ministerstvá, úrady atď.) a verejnoprávne subjekty (obce, školy, nemocnice atď.) s výnimkou súdov pri výkone ich právomocí,
- prevádzkovatelia a sprostredkovatelia, ktorých hlavnou činnosťou sú sprostredkovateľské operácie, ktoré si vzhľadom na svoju povahu, rozsah a účely vyžadujú pravidelné a systematické monitorovanie dotknutých osôb vo veľkom rozsahu,
- prevádzkovatelia a sprostredkovatelia, ktorých hlavnou činnosťou je spracúvanie osobitných kategórií údajov vo veľkom rozsahu či spracúvanie osobných údajov, ktoré sa týkajú uznania viny za trestné činnosti a priestupky,
- prevádzkovatelia, pri ktorých sa stanoví zvláštny právny predpis.
Zodpovedná osoba má zabezpečovať:
- aby sa osobné údaje spracovávali s rešpektom a v súlade so zákonmi o ochrane súkromia,
- aby mala organizácia v poriadku dokumentáciu a aby dokumentácia bola priebežné aktualizovaná,
- DPO je hlavným kontaktom pre orgán na ochranu osobných údajov.
Časový harmonogram
Školenia:
1 deň: 9.00 – 14.00 hod: (17.7.2023, 22.11.2023)
2 deň: 9.00 – 14.00 hod: (18.7.2023, 23.11.2023)
3 deň 9.00 – 12.00 hod: (24.7.2023, 29.11.2023)
Workshop:
4 deň: 9.00 – 15.30 hod: (25.7.2023, 30.11.2023)
Test:
4 deň: 15.30 – 16.30 hod : (25.7.2023, 30.11.2023)
Výhody kurzu
Cieľom je pripraviť zodpovedné osoby na výkon ich funkcie a napomôcť im pri plnení ich povinností.
Kurz ponúka DPO zamestnancom a budúcim DPO zamestnancom právne a technické vedomosti, ktoré využijú pri práci zodpovednej osoby.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
- SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42
Mapa
V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.
Lektor
JUDr. Pavel Lacko LL.M.
Pôsobí ako advokát, je predsedom občianskeho združenia Spoločnosť na podporu rozhodcovského konania. Zároveň pôsobí ako externý lektor zastrešujúci problematiku medzinárodného práva súkromného a medzinárodnej arbitráže. Vo svojej odbornej praxi sa okrem toho zameriava na medzinárodné právo súkromné, rozhodcovské konanie, právo duševného vlastníctva…
Ďalšie semináre lektoraMgr. Zuzana Motúzová
Ako advokát pôsobí v oblasti práva duševného vlastníctva, práva informačných technológií a obchodného práva. Právo vyštudovala na Právnickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne, kde sa začína jej záujem o počítačové právo. Ako právnik sa zaujíma o technológie a svoje poznatky a znalosti z oblasti IT procesov aplikuje na zmluvné vzťahy.
Zameriava…
Ing. Tomáš Hettych
Tomáš pracuje ako Senior manager pre Cybersecurity v spoločnosti PwC. Predtým zastával viacero vedúcich pozícií vo farmaceutickej skupine Sanofi, predovšetkým v IT, informačnej bezpečnosti a ochrane údajov. Taktiež pôsobí ako nezávislý IT Security konzultant a tréner.
Tomáš je zakladajúcim členom a Predsedom itSMF Slovensko a tiež členom Rady ISACA…
Termíny a miesto konania
17.7. – 25.7.2023
ONLINE
JUDr. Pavel Lacko LL.M., Mgr. Zuzana Motúzová, Ing. Tomáš Hettych
950 Eur
17.7. – 25.7.2023
Bratislava
JUDr. Pavel Lacko LL.M., Mgr. Zuzana Motúzová, Ing. Tomáš Hettych
950 Eur
22.11. – 30.11.2023
ONLINE
JUDr. Pavel Lacko LL.M., Mgr. Zuzana Motúzová, Ing. Tomáš Hettych
950 Eur
22.11. – 30.11.2023
Bratislava
JUDr. Pavel Lacko LL.M., Mgr. Zuzana Motúzová, Ing. Tomáš Hettych
950 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.