Obsah školenia: Psychológia v praxi HR pre personalistov
Témy kurzu:
- Interpersonálne role personalistu (príprava a vedenie hodnotiacich, očakávacích, disciplinárnych a prepúšťacích rozhovorov so zamestnancami)
- Vedenie a motivácia generácií XYZ
- Ako nastaviť kompetenčné modely
1. deň
Interpersonálne role personalistu – hodnotiace a prepúšťacie rozhovory
Naučte sa kvalitne pripraviť a viesť hodnotiaci, či prepúšťací rozhovor. Zvládnite argumentáciu a námietky. Počas kurzu máte možnosť rozhovory prakticky nacvičiť.
- Príprava hodnotiteľa na hodnotiaci rozhovor
- Príprava hodnotených na hodnotiaci rozhovor
- Vedenie hodnotiaceho rozhovoru
- Príprava a vedenie očakávacieho rozhovoru
- Príprava a vedenie disciplinárneho rozhovoru
- Príprava a vedenie prepúšťacieho rozhovoru
- Zásady a princípy vedenia rozhovoru
- Uzatváranie „psychologickej dohody“
- Konštruktívne a deštruktívne prvky pri dávaní spätnej väzby
- Práca s pochvalou a kritikou
- Techniky kladenia otázok a aktívneho počúvania
- Argumentácia a zvládanie námietok v rozhovore
- Zvládanie emočne náročných reakcií v priebehu rozhovoru
- Praktický nácvik rozhovorov
2. deň
Vedenie a motivácia generácií XYZ
Ako viesť a motivovať rôzne generácie zamestnancov vo vašej spoločnosti? Získajte potrebné vedomosti o pracovných očakávaniach a rôznych motiváciách.
Čo sú generácie X, Y:
- čo ich formovalo a ako sa prejavujú
- ako sa navzájom vnímajú
- výsledky empirických výskumov
Pracovné očakávania a motivácia jednotlivých generácií:
- v čom sú rovnaké a v čom sú odlišné
- čo prinesie nástup generácie Z
- v čom je potrebná zmena vedenia a riadenia
Vplyv pracovných podmienok a prostredia na motiváciu:
- individuálna práca s predstaviteľmi generácií XYZ
- age manažment
Ako viesť multigen tímy:
- špecifiká vedenia
- efektívna komunikácia a spolupráca v praxi
Vedenie rozhovoru s nemotivovaným pracovníkom
3. deň
Ako nastaviť kompetenčné modely
Kompetenčný model je základný nástroj pre riadenie ľudských zdrojov. Naučte sa vytvoriť kvalitný kompetenčný model a implementovať ho vo vašej spoločnosti.
Kompetenčný model ako základný nástroj riadenia ľudských zdrojov
- Klasický prístup ku kompetenciám
- Moderný prístup ku kompetenciám
Členenie kompetencií
- Funkčné kompetencie (odborné, „tvrdé“ faktory)
- Behaviorálne kompetencie („mäkké“ faktory: sebariadenie, riešenie problému, interpersonálne kompetencie)
Vytváranie kompetenčného modelu
- Analytická časť
- Formulácia kľúčových kompetencií
- Tvorba pozorovaného správania
- Implementácia do personálnych činností
Postup pri tvorbe a implementácii kompetenčného modelu (príklady z praxe)
Najčastejšie chyby pri zavádzaní kompetenčných modelov
Využitie kompetenčného modelu
- Pri nábore a výbere zamestnancov
- V hodnotení pracovného výkonu zamestnancov
- V rozvoji zamestnancov
- Pri odmeňovaní
- V plánovaní kariéry
- Pri budovaní firemnej kultúry
Komu je určený
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom.
Harmonogram
Školenia:
- deň: interaktívne školenie Interpersonálne role personalistu – hodnotiace a prepúšťacie rozhovory (7.2.2024, 13.5.2024, 21.8.2024, 16.10.2024, 11.12.2024)
- deň: interaktívne školenie Vedenie a motivácia generácií XYZ (8.2.2024, 14.5.2024, 22.8.2024, 17.10.2024, 12.12.2024)
- deň: interaktívne školenie Ako nastaviť kompetenčné modely (9.2.2024, 15.5.2024, 23.8.2024, 18.10.2024, 13.12.2024)
Harmonogram školení:
- 08.30 – 09.00 registrácia účastníkov
- 09.00 – 11.30 prednáška
- 11.30 – 12.30 obed
- 12.30 – 15.00 prednáška
Výhody kurzu
Cieľom Personálnej a mzdovej akadémie v module Sociálne a komunikačné zručnosti personalistu je trénovať hodnotiace rozhovory so zamestnancami, prepúšťacie, motivačné rozhovory a komunikáciu s rôznymi generáciami.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
- SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42
Mapa
V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.
Lektor školenia: Psychológia v praxi HR pre personalistov
PhDr. Tatiana Lesayová
Od roku 1995 až doteraz pôsobí ako certifikovaná lektorka, trénerka, koučka a jej témy sú úzko spojené s osobným životom jednotlivca a rozvojom jeho kompetencií pre všetky úrovne zamestnania. Venuje sa najmä témam ako je: sebapoznanie a umenie vyznať sa v druhých, zefektívňovanie komunikácie, rozvíjanie emočnej inteligencie, zvládanie záťažových…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
7.2. – 9.2.2024
ONLINE
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
7.2. – 9.2.2024
Bratislava
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
13.5. – 15.5.2024
ONLINE
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
13.5. – 15.5.2024
Bratislava
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
21.8. – 23.8.2024
ONLINE
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
21.8. – 23.8.2024
Bratislava
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
16.10. – 18.10.2024
ONLINE
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
16.10. – 18.10.2024
Bratislava
PhDr. Tatiana Lesayová
980 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.