Content of the training
- Scope of impairment requirements
- General overview of the requirements – depiction of 3 stages
- Criterion of significant increase in credit risk + detailed description of assessment principles, individual vs collective assessment and practical expedients
- Requirements for measurement of 12-month and lifetime expected losses + explanation of models commonly used in practice
- Application to off-balance sheet exposures – loan commitments and financial guarantees
- Specific requirements for revolving credit facilities
- Forward looking adjustments of expected credit losses
- Credit impaired financial assets - Stage 3
- Modifications of cash flows (restructurings)
- Application to financial assets measured at fair value through OCI
- Accounting for reclassifications and related changes in impairment
- Exceptions from the general model – recognition of lifetime expected losses from inception for specific types of assets,
- Special requirements for purchased or originated credit impaired (POCI) assets and interactions with derecognition requirements
- Requirements for presentation in the financial statements
- Detailed requirements for disclosures of expected credit losses including disclosure examples
- Outcomes of discussions by ITG (Impairment Transition Resource Group) organised by the IASB
- Practical application issues – calculation of PDs, LGDs, EADs, discount factors, adjustments of values used for regulatory purposes, derivation of long-term PDs based on short-term period observations + calculation examples
Discussion of implementation issues
After completing the training the participants will understand
- assessment of significant increases of credit risk which distinguishes whether the impairment is measured based on 12-month or lifetime expected credit losses
- measurement of the expected credit losses including models commonly used in practice
- special areas of impairment requirements such as POCI, modification of financial assets including leeway to affect the extent of POCI in the balance sheet – specific rules applicable to revolving facilities
- disclosures of credit risk for financial instruments based on practical examples
Target audience
- At banks and other financial institutions mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, treasury, ALM, controlling, internal audit, financial analyses of IFRS statements of customers
- At non-financial companies mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, controlling, internal audit
- Audit firms
- Supervisors and enforcers in the area of financial institutions accounting
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
09:00 – 10:30 prednáška
10:30 – 10:45 prestáva
10:45 – 12:00 prednáška
12:00 – 13:00 obed
13:00 – 13:50 prednáška
13:50 – 14:00 prestáva
14:00 – 16:00 prednáška a diskusia
Lektor
Termíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.