Obsahová náplň
- Vysvetlenie definícií v oblasti finančných nástrojov podľa IAS 32 – finančné aktíva, finančné záväzky, nástroje vlastného imania
- Základné oceňovacie metódy finančných nástrojov – reálna hodnota, amortizovaná hodnota
- Model klasifikácie a oceňovania finančných aktív – kritérium zmluvných cash-flows a biznis modelu
- Model klasifikácie a oceňovania finančných záväzkov
- Príklady na účtovanie úverov (prijatých aj poskytnutých) a cenných papierov (investícií a emisií) približujúce klasifikáciu a oceňovanie v amortizovanej hodnote s výpočtom efektívnej úrokovej miery, v reálnej hodnote cez výsledok hospodárenia a cez OCI
- Účtovanie derivátov a vložených derivátov
- Odúčtovanie finančných aktív a záväzkov
- Pravidlá zníženia hodnoty finančných nástrojov (opravných položiek) – model očakávaných úverových strát
- Posudzovanie významného nárastu úverového rizika – rozlišovanie medzi fázou 1 a fázou 2
- Požiadavky na výpočet opravných položiek
- Špecifické pravidlá v oblasti opravných položiek – fáza 3, finančné aktíva v reálnej hodnote cez OCI, POCI
- Praktické príklady na výpočet opravných položiek – poskytnuté úvery, obchodné pohľadávky
- Základy zabezpečovacieho účtovníctva (hedgingu) podľa IFRS 9
- Prehľad požiadaviek na zverejnenia podľa IFRS 7
Komu je určený
Kurz je vhodný pre účtovníkov a zamestnancov, ktorí sa zaoberajú účtovaním a oceňovaním finančného majetku, finančných záväzkov. Je vhodný pre všetkých, ktorých práca si vyžaduje ovládanie danej problematiky.
Časový harmonogram
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody kurzu
- Obsah kurzu je postavený tak, aby ste získali kvalitný teoretický základ, ako aj konkrétne poznatky z praxe.
- Prebieha v malej skupine účastníkov – garantujeme maximálny počet 12 účastníkov.
- Individuálny prístup lektorov počas kurzu a možnosť ďalších konzultácií.
- Lektor je odborník z praxe.
- Získanie certifikátu.
- Ucelené a komplexné podklady na školenie.
Miesto konania
Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.
Železničiarska 13
811 04 Bratislava
GPS súradnice
N 48°09'25.1" E 17°06'37.9" MHD
- SMER: z Mlynské Nivy na zastávku Pod stanicou: 21, 40, 42
- SMER: z Petržalky na zastávku Pod stanicou (SAV): 93, 83, 84
- SMER: z Dúbravky na zastávku Pod stanicou (SAV): 83, 84, 42
Mapa
V prípade účasti na online školení využívame na pripojenie platformu ZOOM alebo WEBEX. Všetky potrebné informácie na pripojenie vám zašleme najneskôr deň pred plánovaným termínom školenia.
Lektor
Ing. Martin Svitek PhD.
Ing. Martin Svitek, PhD. je absolventom Ekonomickej univerzity v Bratislave. Od roku 2004 pôsobí ako metodik pre IFRS v bankovom sektore z toho od roku 2009 v centrále nadnárodnej bankovej skupiny vo Viedni. Je zapojený do činností účtovného výboru Európskej asociácie sporiteľní. Od roku 2009 sa venuje poskytovaniu školení zameraných predovšetkým…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
26.4. – 27.4.2023
ONLINE
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
26.4. – 27.4.2023
Bratislava
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
15.6. – 16.6.2023
ONLINE
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
15.6. – 16.6.2023
Bratislava
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
26.10. – 27.10.2023
ONLINE
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
26.10. – 27.10.2023
Bratislava
Ing. Martin Svitek PhD.
700 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.