Obsahová náplň
Čo by ste mali vedieť o pohľadávkach? Aký je rozdiel medzi účtovaním domácej a zahraničnej pohľadávky? Čo s pohľadávkami po lehote splatnosti? Počas kurzu lektor odpovie aj na vaše otázky z praxe. Lektor je daňový poradca a držiteľ certifikátu účtovných štandardov US GAAP.
- Náležitosti faktúry z účtovného hľadiska a z hľadiska DPH.
- Vznik a inkaso pohľadávok.
- Pohľadávky v cudzej mene z pohľadu účtovníctva a pohľadu DPH.
- Zápočty vzájomných pohľadávok (jednostranný zápočet a dohoda o započítaní vzájomných pohľadávok, zápočet pohľadávok v cudzej mene).
- Pohľadávky po lehote splatnosti.
- Tvorba a zúčtovanie opravných položiek k pohľadávkam z účtovného a daňového hľadiska.
- Inventarizácia pohľadávok.
- Odpis pohľadávok z účtovného a daňového hľadiska.
- Postúpenie pohľadávok z účtovného a daňového hľadiska.
- Premlčanie pohľadávok.
- Uznanie záväzku/dlhu ako nástroj na zabezpečenie pohľadávky po lehote splatnosti.
- Splátkový kalendár.
- Podsúvahová evidencia k pohľadávkam.
- Úroky z omeškania (výpočet, účtovanie, daňové hľadisko).
- Zmluvná pokuta (výška, účtovanie, daňové hľadisko).
- Paušálna náhrada nákladov spojených s uplatnením pohľadávky (výška, účtovanie, daňové hľadisko DzP a DPH).
- Vystavovanie opravných dokladov (dobropisy / ťarchopisy) k faktúram z účtovného a daňového hľadiska (DPH, DzP).
- Pohľadávky voči dlžníkom v konkurznom konaní a reštrukturalizácii.
- Súdne a mimosúdne vymáhanie pohľadávok.
- Platobný rozkaz ako nástroj na vymáhanie pohľadávok po splatnosti.
- Odpovede na Vaše konkrétne otázky v rámci diskusie.
Komu je určený
Účtovníci, pomocní účtovníci, fakturanti.
Referencie
"Vhodne vyvážená teória s praktickými príkladmi a príkladmi z praxe. Lektor odborne zdatný s výbornou schopnosťou prezentácie a vystupovania. Prednáška vhodne doplnená príkladmi z praxe. Oceňujem odpovede a názory lektora na konkrétne otázky, resp. problémy účastníkov."
"Obsahovo naplnené podľa názvu, dozvedela som sa niečo nové. Lektor bol výborný, prednáška vecná, stručná, jasná..jednoducho výstižná!"
"Seminár na veľmi dobrej úrovni, informácie uplatiteľné v praxi."
Časový harmonogram
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Lektor
Ing. Milan Kúdela
Ekonomický špecialista s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti daní a podnikovej ekonomiky. Vyštudoval STU, katedru podnikového hospodárstva. Po kariére člena manažmentu vo viacerých výrobných firmách sa rozhodol založiť poradenskú spoločnosť, ktorá sa v roku 2022 stala desiatou najvačšou poradenskou kanceláriou na Slovensku.
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
7.9.2023
ONLINE
Ing. Milan Kúdela
200 Eur
7.9.2023
Bratislava
Ing. Milan Kúdela
250 Eur
6.12.2023
ONLINE
Ing. Milan Kúdela
200 Eur
6.12.2023
Bratislava
Ing. Milan Kúdela
250 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.