Obsahová náplň
Základy transferového oceňovania a zmeny od 1.1.2023:
- základné pravidlá a princípy transferového oceňovania,
- právny rámec k problematike transferového oceňovania,
- analýza porovnateľnosti, vysvetlenie jej jednotlivých krokov,
- analýza funkcií a rizík (krátky príklad) a jej význam pri analýze kontrolovaných transakcií medzi závislými osobami,
- metódy transferového oceňovania a ich použitie (krátky príklad),
- zdroje informácií pre analýzu porovnateľnosti,
- odsúhlasenie metódy transferového oceňovania,
- problematika korešpondujúcej úpravy, Arbitrážny dohovor,
- diskusia.
Dokumentácia k transferovému oceňovaniu:
- obsahu dokumentácie o použitej metóde transferového oceňovania,
- vývoj požiadaviek na dokumentáciu od roku 2009,
- kto má povinnosť vypracovať dokumentáciu, ako sa určí druh dokumentácie, ktorú je potrebné vypracovať,
- obsah dokumentácie všeobecne,
- obsah dokumentácie s ohľadom na rôzne typy transakcie (služby, nehmotný majetok, hmotný majetok, reštrukturalizácia podnikania),
- dokumentácia a žiadosť o odsúhlasenie metódy transferového oceňovania a žiadosť o povolenie korešpondujúcej úpravy,
- najčastejšie otázky pri vypracovaní dokumentácie,
- diskusia.
Praktické príklady transferového oceňovania zamerané na vybrané obchodné vzťahy medzi závislými osobami
- Transakcie predaj/nákup výrobkov závislým osobám:
- aký má význam analýza funkcií a rizík pri transakciách nákup/predaj výrobkov,
- ako sa uskutočňuje analýza porovnateľnosti, postup analýzy porovnateľnosti,
- voľba vhodnej metódy a jej aplikácia,
- čo je dôležité posudzovať pri týchto transakciách,
- aké sú najčastejšie problémy pri posudzovaní týchto transakcií,
- praktický príklad.
- Vnútroskupinové služby a licenčné poplatky:
- ako sa postupuje pri skúmaní cien za vnútroskupinové služieb,
- posudzovanie ziskovej prirážky pri vnútroskupinových službách,
- aké typy služieb sa uskutočňujú medzi závislými osobami,
- posudzovanie alokačných kľúčov pre priradenie nákladov príjemcom služby vo vzťahu k princípu nezávislého vzťahu,
- významné aspekty pri posudzovaní licenčných poplatkov,
- právny verzus ekonomický vlastník licenčných poplatkov,
- analýza porovnateľnosti vrátane voľby vhodnej metódy pri analýze licenčných poplatkov,
- praktické príklady,
- diskusia.
Komu je určený
Začiatočníci v oblasti transferového oceňovania; osoby, ktoré chcú mať základné informácie o transferovom oceňovaní.
Časový harmonogram
- 08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
- 09:00 – 11:00 prednáška
- 11:00 – 11:15 prestávka na občerstvenie
- 11:15 – 13:00 prednáška a diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Lektor
Ing. František Csefelvay
Ing. František Cséfalvay pôsobí na Ministerstve financií na oddelení medzinárodných daňových vzťahov od roku 2017. Venuje sa oblasti transferového oceňovania. Pred príchodom na Ministerstvo financií pôsobil ako daňový poradca v EY, kde sa tiež venoval transferovému oceňovaniu, ako aj iným daňovým oblastiam.
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
8.11. – 10.11.2023
ONLINE
Ing. František Csefelvay
700 Eur
8.11. – 10.11.2023
Bratislava
Ing. František Csefelvay
700 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.