Obsahová náplň
Základy transferového oceňovania a zmeny od 1.1.2018:
- základné pravidlá a princípy transferového oceňovania,
- právny rámec k problematike transferového oceňovania,
- analýza porovnateľnosti, vysvetlenie jej jednotlivých krokov,
- analýza funkcií a rizík (krátky príklad) a jej význam pri analýze kontrolovaných transakcií medzi závislými osobami,
- metódy transferového oceňovania a ich použitie (krátky príklad),
- zdroje informácií pre analýzu porovnateľnosti,
- odsúhlasenie metódy transferového oceňovania,
- problematika korešpondujúcej úpravy, Arbitrážny dohovor,
- diskusia.
Dokumentácia k transferovému oceňovaniu:
- obsahu dokumentácie o použitej metóde transferového oceňovania,
- vývoj požiadaviek na dokumentáciu od roku 2009,
- kto má povinnosť vypracovať dokumentáciu, ako sa určí druh dokumentácie, ktorú je potrebné vypracovať,
- obsah dokumentácie všeobecne,
- obsah dokumentácie s ohľadom na rôzne typy transakcie (služby, nehmotný majetok, hmotný majetok, reštrukturalizácia podnikania),
- dokumentácia a žiadosť o odsúhlasenie metódy transferového oceňovania a žiadosť o povolenie korešpondujúcej úpravy,
- najčastejšie otázky pri vypracovaní dokumentácie,
- diskusia.
Praktické príklady transferového oceňovania zamerané na vybrané obchodné vzťahy medzi závislými osobami
- Transakcie predaj/nákup výrobkov závislým osobám:
- aký má význam analýza funkcií a rizík pri transakciách nákup/predaj výrobkov,
- ako sa uskutočňuje analýza porovnateľnosti, postup analýzy porovnateľnosti,
- voľba vhodnej metódy a jej aplikácia,
- čo je dôležité posudzovať pri týchto transakciách,
- aké sú najčastejšie problémy pri posudzovaní týchto transakcií,
- praktický príklad.
- Vnútroskupinové služby a licenčné poplatky:
- ako sa postupuje pri skúmaní cien za vnútroskupinové služieb,
- posudzovanie ziskovej prirážky pri vnútroskupinových službách,
- aké typy služieb sa uskutočňujú medzi závislými osobami,
- posudzovanie alokačných kľúčov pre priradenie nákladov príjemcom služby vo vzťahu k princípu nezávislého vzťahu,
- významné aspekty pri posudzovaní licenčných poplatkov,
- právny verzus ekonomický vlastník licenčných poplatkov,
- analýza porovnateľnosti vrátane voľby vhodnej metódy pri analýze licenčných poplatkov,
- praktické príklady,
- diskusia.
Komu je určený
Začiatočníci v oblasti transferového oceňovania; osoby, ktoré chcú mať základné informácie o transferovom oceňovaní.
Časový harmonogram
- 08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
- 09:00 – 11:00 prednáška
- 11:00 – 11:15 prestávka na občerstvenie
- 11:15 – 13:00 prednáška a diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Lektor
Termíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.