Obsah školenia: Špecialista verejného obstarávania
Legislatíva VO a základné pojmy
- pôsobnosť zákona o VO
- základné pojmy
- princípy verejného obstarávania
- výnimky zo zákona o VO
- postupy verejného obstarávania
Príprava verejného obstarávania
- predpokladaná hodnota zákazky,
- finančné limity,
- rozdeľovanie/nerozdeľovanie zákaziek na časti
- súťažné podklady, zmluva
- podmienky účasti
- kritériá na vyhodnotenie ponúk
- zábezpeka
Procesy v rámci postupu verejného obstarávania
- vyhlásenie verejného obstarávania
- predkladanie ponúk
- otváranie ponúk
- posúdenie splnenia podmienok účasti, JED, zoznam hospodárskych subjektov
- hodnotenie ponúk, vrátane uskutočnenia elektronickej aukcie
- ukončenie verejného obstarávania – uzatvorenie zmluvy, register partnerov verejného sektora
- oznámenia vo verejnom obstarávaní
- zmeny zmluvy
- vyhotovenie referencie
Informačné a zverejňovacie povinnosti
- profil verejného obstarávateľa
- archivácia
- informačné a zverejňovacie povinnosti
Revízne postupy a sankcie
- žiadosť o nápravu
- konanie o námietkach
- konanie o preskúmanie úkonov verejného obstarávateľa
- ex-ante posúdenie
- odvolanie
- správne delikty a sankcie
Podlimitné zákazky a zákazky s nízkou hodnotou
- zadávanie podlimitných zákaziek , zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby; bežná dostupnosť na trhu, špecifiká
- zjednodušený postup pre zákazky na sociálne a iné osobitné služby
- bežný postup pre podlimitné zákazky
- určenie podmienok účasti, špecifiká
- zadávanie zákaziek s nízkou hodnotou, špecifiká, obmedzenia
Najčastejšie pochybenia
- pri stanovení predpokladanej hodnoty zákazky
- pri stanovení opisu predmetu zákazky
- pri určení podmienok účasti
- pri určení kritérií na vyhodnotenie ponúk
- pri určení zábezpeky
- pri posúdení splnenia podmienok účasti
- pri vyhodnotení ponúk
- pri uzatváraní zmluvy
- pri plnení informačných a zverejňovacích povinností
Praktické ukážky
Úrad pre verejné obstarávanie, jeho kompetencie
Legislatíva na samoštúdium
Vyhláška č. 41/2019 Z. z. zo dňa 11. 02. 2019, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o technických a funkčných požiadavkách pre nástroje a zariadenia používané na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní
Vyhláška č. 132/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe certifikácie systémov na uskutočnenie elektronickej aukcie
Vyhláška č. 152/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o oznámeniach používaných vo verejnom obstarávaní a o ich obsahu
Vyhláška č. 155/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o jednotnom európskom dokumente a jeho obsahu
Vyhláška č. 493/2021 Z. z. zo dňa 13. 12. 2021, ktorou sa ustanovuje finančný limit pre nadlimitnú zákazku, finančný limit pre nadlimitnú koncesiu a finančný limit pri súťaži návrhov
Vyhláška č. 157/2016 Z. z. zo dňa 23. 03. 2016, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty
Vyhláška č. 171/2019 Z. z. zo dňa 11. 6. 2019, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 157/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty
Vyhláška č. 73/2022 Z. z. zo dňa 14. marca 2022, ktorou sa ustanovujú obsahové náležitosti dotazníka na zápis do zoznamu elektronických prostriedkov na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní
Komu je určený
Záujemcom a uchádzačom o verejné obstarávanie, osobám pripravujúce žiadosti o účasť, ponuky, návrhy; osobám zostavujúcim žiadosti o nápravu a námietky pre záujemcov, uchádzačom či účastníkom
Harmonogram
Prednášky:
7.2.2024, 8.2.2024, 9.2.2024
22.4.2024, 23.4.2024, 24.4.2024
3.6.2024, 4.6.2024, 5.6.2024
11.9.2024, 12.9.2024, 13.9.2024
12.11.2024, 13.11.2024, 14.11.2024
- 08.30 – 09.00 registrácia účastníkov
- 09.00 – 12.00 prednáška
- 12.00 – 13.00 obed
- 13.00 – 15.30 prednáška a diskusia
Výhody kurzu
- Obsah kurzu je postavený tak, aby ste získali kvalitný teoretický základ, ako aj konkrétne poznatky z praxe.
- Prebieha v malej skupine – garantujeme maximálny počet 12 účastníkov.
- Individuálny prístup lektorov počas seminárov a možnosť ďalších konzultácií.
- Lektorský tím zložený z odborníkov z praxe.
- Získanie certifikátu.
- Ucelené podklady na školenie + doplnkové informácie na prípravu na test.
Lektor školenia: Špecialista verejného obstarávania
Mgr. Martina Galabová
Špecialistka s dlhoročnou praxou vo verejnom obstarávaní, pôsobí na sekcii verejného obstarávania Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, kde vedie procesy zadávania zákaziek. Pracovala tiež na odbore verejného obstarávania Ministerstva vnútra SR, na Ministerstve financií SR a v súkromných spoločnostiach ako konzultantka pre verejné…
Ďalšie semináre lektoraIng. Dáša Obuch Paláková
V oblasti verejného obstarávania sa pohybuje od roku 2006. Bola súčasťou implementácie projektu Elektronického kontraktačného systému, ktorý so svojím tímom úspešne zaviedla do praxe.
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
7.2. – 9.2.2024
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
7.2. – 9.2.2024
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
22.4. – 24.4.2024
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
22.4. – 24.4.2024
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
3.6. – 5.6.2024
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
3.6. – 5.6.2024
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
11.9. – 13.9.2024
ONLINE
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
11.9. – 13.9.2024
Bratislava
Mgr. Martina Galabová, Ing. Dáša Obuch Paláková
980 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.