Certifikovaný seminár

Psychológia spotrebiteľa: Lepšia komunikácia pre lepšie výsledky predaja a marketingu

Tomáš Vatrt

Prinášame praktickú sériu workshopov zameraných na pochopenie zákazníka, zmenu komunikácie a zlepšenie vašich výsledkov v oblasti predaja, marketingu a zákazníckej skúsenosti.

Obsahová náplň

Kurz je rozdelených do piatich praktických workshopov:

  1. Celodenný workshop na tému Úvod do behaviorálnej ekonómie a princípov rozhodovania
  2. Psychológia spotrebiteľa a efektívny predaj
  3. Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti
  4. Ako písať a štrukturovať komunikáciu (texty)
  5. Ako pristupovať k návrhu produktu alebo služby

 

1. BEHAVIORÁLNA EKONÓMIA – ÚVOD A PRÍPADOVÉ ŠTÚDIE

Čo sú to behaviorálne vedy a prečo by mali marketing a obchod zaujímať? Čo majú marketing a behaviorálne vedy spoločné a čím sa líšia?

Prečo sa zúčastniť?

Tento workshop vám odhalí psychológiu nákupných rozhodnutí a ukáže vám, ako efektívnejšie komunikovať a predávať. Všetko, čo sa na workshope dozviete, je založené na prelomovom výskume z oblasti behaviorálnej ekonómie a zákazníckej psychológie.

Čo sa na workshope dozviete?

Pochopenie princípov rozhodovania a inšpiratívne prípadové štúdie.

  • Ako sa vyvíjal náš mozog z pohľadu rozhodovania a argumentácie.
  • Slow Brain vs Fast Brain a Left Brain vs Right Brain.
  • Skratky v rozhodovaní a ako nad nimi získať kontrolu.
  • 8 princípov rozhodovania, o ktorých by ste mali premýšlať každý deň.
  • Inšpiratívne prípadové štúdie zo Slovenska aj zo sveta.
  • Ako si vytvoriť plán, komunikačnú stratégiu a zadeliť úlohy správnym ľuďom.

2. PSYCHOLÓGIA SPOTREBITEĽA A EFEKTÍVNY PREDAJ

Krásne vizuály a produkty najvyššej kvality už v dnešnej dobe nestačia. Potrebujete bližšie pochopiť podvedomie svojich zákazníkov – ako sa rozhodujú a čo riadi ich správanie.

Tento workshop vám odhalí psychológiu nákupných rozhodnutí a ukáže vám, ako efektívnejšie komunikovať a predávať. Všetko, čo sa na workshope dozviete, je založené na prelomovom výskume z oblasti behaviorálnej ekonómie a psychológie spotrebiteľa.

Obsah

Workshop sleduje behaviorálne frameworky MINDSPACE, EAST a ADAPT. Predstavíme si celý proces adaptácie behaviorálnej ekonómie do praxe + relevantné prípadové štúdie.

Povieme si niečo o tom, prečo komunikácia značky začína už pri návrhu produktu alebo služby. Marketing nie je o predávaní niečoho, čo ľudia nechcú.

  • Positioning & Branding
  • Golden Circle (Why, How, What and for Whom)
  • Príklady a prípadové štúdie: Harley Davidson, Tesla, Apple, Patagonia, Ocean CleanUp
  • Ako na odstránenie neistôt pred komunikovaním benefitov?

3. PSYCHOLÓGIA SKVELEJ ZÁKAZNÍCKEJ SKÚSENOSTI 

Zákaznícka skúsenosť predstavuje subjektívne vnímanie kvality interakcie s vašou spoločnosťou. Keďže vnímanie je subjektívne, vieme ho formovať. Musíme však pochopiť psychologické sily, ktoré ho riadia.

Skvelá zákaznícka skúsenosť by nemala byť o snahe z času na čas predčiť očakávania zákazníka a potom to zdieľať na sociálnych sieťach. Naučíte sa, ako budovať skvelú zákaznícku skúsenosť bez toho, aby ste do nej museli investovať tisícky eur.

    • Nikdy nedosiahnete skvelú zákaznícku skúsenosť, je to proces neustáleho zlepšovania.
    • Sociálne siete urobili zo zákazníckej skúsenosti nevyhnutnú súčasť marketingu.
    • Zákaznícka skúsenosť nie je merateľná, je subjektívna a tak k nej treba pristupovať.

Obsah:

Prevedieme vás analýzou reálneho stavu, od praktických a nutných krokov až po hranie sa s detailmi a vytváranie wow efektu.

  • Skutočnosť vs želaný stav zákazníckej skúsenosti značky.
  • Poznáte celú mozaiku detailov, ktoré môžu ovplyvniť rozmýšľanie zákazníkov?
  • Ako odstrániť prekážky, ktoré bránia zákazníkom urobiť rozhodnutie?
  • Vnímaná námaha, neistota a iné faktory, ktoré spôsobujú negatívne zážitky.
  • Psychológia čakania.
  • Návrh zákazníckeho zážitku, ako na to?

 4. AKO PÍSAŤ A ŠTRUKTÚROVAŤ TEXTY

Naučte sa povedať viac menej slovami a písať pre zaneprázdnených ľudí. Dajte svojej značke príbeh a začnite pracovať s osvedčenými trikmi na zvýšenie presvedčivosti a konverzie.

Zúčastnite sa workshopu na tému copywriting a pochopte pravidlá štruktúrovania textov pre vašu komunikáciu. Pripravujete slogan, scenár pre video alebo obsah webstránky? Slová a poradie, v akom sú informácie podané, robia veľký rozdiel vo výsledku. Posvietime si na nadpisy a podnadpisy. Práve to sú najdôležitejšie texty v tlačených aj online materiáloch, pretože sú často to jediné, čo čitateľ zachytí.

Obsah

  • Ako dať svojej značke príbeh.
  • Ako písať texty pre vašu webstránku alebo e-shop tak, aby zaujali… a hlavne predali.
  • Ako súvisí koncepcia webu s jeho štruktúrou podstránok.
  • Ako aplikovať triky na zvýšenie presvedčivosti do vášho textu.
  • Zásady štylistiky a grafickej úpravy textov na web.
  • Ako používať vhodné členenie textu do blokov (nadpisy a podnadpisy).
  • Ako sa vymýšľa slogan, motto, názov spoločnosti/doména.
  • Ako správne uviesť subject e-mailu tak, aby ho otvorilo viac ľudí.
  • Video obsah (prečo a ako ho tvoriť).
  • Ako pripraviť scenár k video prezentácii produktu/služby.
  • Základy obsahového a inbound marketingu.

Workshop je rozdelený do viacerých blokov, pomocou ktorých sa pokúsite získané poznatky aplikovať.

„Viem, že príbehy vzbudzujú pozornosť, zvedavosť, lepšie sa pamätajú a majú emocionálny charakter. Webstránka, krátky reklamný text, motion grafické video môžu mať svoj príbeh tiež.“

5. AKO PRISTUPOVAŤ K NÁVRHU PRODUKTU

Kontext a nastavenie rozhodovacieho procesu zákazníkov sú často rovnako dôležité ako ponúkaný produkt alebo služba. Podvedomé emócie a zaužívané rozhodovacie vzorce ovplyvňujú zákazníkov oveľa viac, ako si myslíme.

Dáme vám súbor okamžite aplikovateľných nástrojov. Navrhujte produkt vedome s poznatkami o tom, ako ho správne komunikovať. Nastavte správny positioning vášho produktu a značky. 

Obsah:

  • 7 základných psychologických princípov efektívneho presviedčania zákazníkov.
  • Čo je rozhodovací proces a rozhodovací kontext a ako ich využiť vo svoj prospech.
  • Čo odrádza zákazníka od kúpy a ako to zmeniť.
  • Ako aplikovať poznatky z psychológie spotrebiteľa do prezentácie produktu, pricingu, zákazníckej skúsenosti.
  • Ako urobiť malé zmeny v cenách, ktoré ovplyvnia preferencie zákazníkov o desiatky percent.
    Ako pridanie zjavne nevýhodného produktu do ponuky môže zdvojnásobiť vaše tržby.
  • Ako popis produktu ovplyvňuje vnímanie jeho hodnoty.
  • Kedy je „zdarma“ účinné a kedy vám poškodí (prečo treba byť opatrný s darčekmi).

Komu je určený

Workshop je vhodný nielen pre ľudí z oblasti marketingu, social media, PR, tvorby obsahu, správcov webstránok a e-shopov, ale aj produktových manažérov a pracovníkov zákazníckeho servisu. 

Takisto je určený predajcom, obchodným zástupcom, ako aj manažérom, majiteľom menších a stredných firiem a každému, kto prichádza do styku so zákazníkmi.

Ďalej marketérom, majiteľom e-shopov a iných online projektov, majiteľom a marketérom firiem, profesionálom z PR, reklamných a mediálnych agentúr.

A hlavne tým, ktorých nebaví prichádzať o tisíce eur pre nesprávne prezentovanie svojej spoločnosti, jej produktov, služieb a výhod.

Ak chcete držať krok s dobou a posunúť svoj marketing a predaj na vyššiu úroveň vďaka pochopeniu rozhodovacích procesov vašich zákazníkov, ste na správnom mieste. 

Časový harmonogram

Harmonogram:

  1. Celodenný workshop na tému Úvod do behaviorálnej ekonómie a princípov rozhodovania –  (9.00 – 16.00) -  7.10.2021
  2. Psychológia spotrebiteľa a efektívny predaj –  (9.00 – 13.00) -  14.10.2021
  3. Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti –  (9.00 – 13.00) -  21.10.2021
  4. Ako písať a štruktúrovať komunikáciu (texty) –  (9.00 – 13.00) -  28.10.2021
  5. Ako pristupovať k návrhu produktu alebo služby –  (9.00 – 13.00) -  4.11.2021

Workshop: 

  • 08.30 – 09.00 registrácia účastníkov
  • 09.00 – 12.00 workshop
  • 12.00 – 13.00 obed
  • 13.00 – 16.00 workshop

Workshopy: 

  • 08.30 – 09.00 registrácia účastníkov
  • 09.00 – 12.00 workshop
  • 12.00 – 13.00 obed

 

Výhody kurzu

Všetko, čo sa dozviete, je založené na výskume z najlepších univerzít sveta. Od Harvardu až po Oxford ekonómovia skúmajú, čo vplýva na rozhodovanie zákazníkov. My vám predstavíme ich najdôležitejšie poznatky z oblasti pricingu a ukážeme, ako ich môžete ihneď aplikovať do vášho biznisu. Naučené poznatky budeme priamo na workshope spoločne aplikovať do vašej komunikácie.

Garant certifikátu

Verlag Dashöfer, vydavateľstvo s.r.o.

Lektor

Tomáš Vatrt

Spoluzakladateľ reklamnej agentúry Adbee, konzultačnej spoločnosti MINDWORX a Masterclass MINDWORX ACADEMY prednáša o témach ako stratégia komunikácie, behaviorálna ekonómia, zákaznícka skúsenosť a presvedčivý copywriting. Verí v spojenie behaviorálnej ekonómie marketingu a technologických inovácií pri riešení komplexných problémov.

Strategicky…

Ďalšie semináre lektora

Termíny a miesto konania

K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.

Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.