Obsahová náplň
Témy kurzu:
- Zákonník práce pre personalistov
- Sociálny fond
Spracovanie osobných údajov v personálnej praxi a monitoring zamestnancov - Medzinárodné zamestnávanie, vysielanie a prenájom zamestnancov
- Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
1. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 16.00 h)
Lektorka: Zděňka Dvoranová
Zákonník práce pre personalistov
- Vznik, zmena a skončenie pracovného pomeru:
- Pracovná zmluva– obsah, základné a povinné náležitosti, dojednanie skúšobnej doby a druhy pracovného pomeru vrátane dočasného pridelenia.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa – možné spôsoby a výpovedné dôvody, príklady, najčastejšie nedostatky a chyby v praxi.
- Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnanca; účasť zástupcov zamestnancov na skončení pracovného pomeru, odporúčanie, na čo si dať pozor.
- Odstupné a odchodné; nároky spojené s neplatným skončením pracovného pomeru.
- Porušenie pracovnej disciplíny:
- Pojem, stupne intenzity porušenia pracovnej disciplíny.
- Kedy ide o neuspokojivé výsledky práce a kedy o porušenie pracovnej disciplíny? Upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny alebo výzva na odstránenie neuspokojivých výsledkov práce, dôsledky, príklady.
- Z judikatúry súdov.
- Náhrada škody – všeobecná zodpovednosť a osobitné druhy zodpovednosti:
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnanca (za schodok, stratu zverených predmetov).
- Zodpovednosť za škodu na strane zamestnávateľa (za pracovný úraz a chorobu z povolania a za vecnú škodu, za veci vnesené a pod.).
- Dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného času:
- Druhy a podmienky (rozšírenie pôsobnosti zákonníka práce aj na dohody – napr. aplikácia ustanovení o splatnosti odmeny a zrážkach zo mzdy, evidencia pracovného času, povinnosť vydania výplatnej pásky, prečo už len na dobu určitú a pod.).
- Návrat po skončení materskej alebo rodičovskej dovolenky, právne postavenie po návrate.
2. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 12.00 h)
Lektorka: Zděňka Dvoranová
- Sociálny fond
- Tvorba sociálneho fondu, povinný prídel a ďalšie prídely
- Použitie sociálneho fondu
- Benefity peňažné a nepeňažné
- Podniková sociálna politika
- Daňové hľadisko príspevkov zo sociálneho fondu
GDPR v práci personalistu, monitorovanie zamestnancov (13.00 - 15.00 h)
Lektori: AK Motúzová & Lacko
- GDPR v práci personalistu
- Nové povinnosti pre personalistov v oblasti spracúvania osobných údajov
- Spracovanie osobných údajov uchádzačov o zamestnanie, životopisy a ich uchovanie po ukončení výberu zamestnanca
- Informácie poskytované zamestnancom ako dotknutým osobám
- Právne základy pre spracúvanie osobných údajov; nesprávne používanie súhlasu zamestnanca
- Limity pri spracúvaní osobných údajov zo strany zamestnávateľa v rámci vedenia personálnej a mzdovej agendy
- Monitorovanie zamestnancov
- Kontrola emailov (skenovanie, filtrovanie, prezeranie)
- Kontrola prostredníctvom videokamier
- Ochrana súkromia zamestnancov
- Podmienky monitorovania a obmedzenia zamestnávateľa
3. deň
Interaktívne školenie (9.00 – 12.00 h)
Lektori: JUDr. Alena Huťanová
Medzinárodné zamestnávanie, vysielanie a prenájom zamestnancov
- Medzinárodné zamestnávaniea zamestnanecké štruktúry – lokálne zamestnanie, vyslanie (poskytnutie služby) a prenájom zamestnancov (ich zapožičiavanie)
- Voľba práva v pracovnoprávnych vzťahoch a jej význam
- Zamestnávanie cudzincov– štátnych príslušníkov tretích krajín po novele Zákona o službách zamestnanosti účinnej od januára 2019
- Vysielanie zamestnancovv súvislosti s novelou zákona o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov v rámci poskytovania služieb a ďalších noviel Zákonníka práce
- Aké podmienky musí splniť zamestnávateľ pri vysielaní svojich zamestnancov do zahraničia v rámci poskytovania služieb, dohoda o vyslaní a jej náležitosti
- Odlíšenie vysielania od pracovnej cesty a od výkonu práce zamestnanca v zahraničí
- Súbeh výkonu prácev dvoch alebo viacerých štátoch a čo musí obsahovať pracovná zmluva pri súbežnom výkone práce zamestnanca v cudzine
- Sociálne a zdravotné poistenie pri zamestnávaní cudzincov, vysielaní zamestnancov a pri súbežnom výkone práce na území SR a v zahraničí
- Diskusia a riešenie konkrétnych príkladov z praxe
Interaktívne školenie (13.00 – 15.00 h)
Lektori: JUDr. Alena Huťanová
Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas
- Pracovný čas – pojem, možnosti rozvrhnutia.
- Čo je zmennosť, dvojzmenná, trojzmenná a nepretržitá prevádzka.
- Podstata nerovnomerne rozvrhnutého pracovného času.
- Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času nerovnomerne, jednotlivé kroky a rozhodnutia.
- Čo je zamestnávateľ povinný dodržať pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Nepretržitý denný a nepretržitý týždenný odpočinok v práci, čerpanie dovolenky pri nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase.
- Práca nadčas a pracovná pohotovosť.
- Pružný pracovný čas.
- Konto pracovného času, zavedenie, výhody a nevýhody zavedenie na strane zamestnávateľa a zamestnanca.
Komu je určený
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom. Vzdelávací program ukončený certifikátom ponúka väčšiu konkurenčnú výhodu na trhu práce a dôveru zamestnávateľov vo vaše vedomosti.
Časový harmonogram
HARMONOGRAM: 9:00 - 16:00
Lektor
Termíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.