Obsah školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
Uplatnenie daňového poriadku pri daňovej kontrole a nadväzujúce konania po daňovej kontrole, a to najmä
- zásady správy daní
- začatie a priebeh daňovej kontroly,
- práva a povinnosti daňového subjektu pri daňovej kontrole
- uplatnenie predbežného opatrenia,
- určenie dane podľa pomôcok ako náhradný spôsob určenia dane bez vykonania daňovej kontroly
- prerušenia daňovej kontroly
- ukončenie daňovej kontroly protokolom a výzva
- dokazovanie vo vyrubovacom konaní, vyrubovací rozkaz,
- uplatnenie inštitútu zastupovania pri daňovej kontrole alebo pri správe daní
- daňové tajomstvo
- počítanie lehoty na zánik práva vyrubiť daň a prerušenie plynutia lehoty v období pandémie
- lehoty na výkon daňovej kontroly, prerušenie plynutia lehoty
- čiastkový protokol
- opravné prostriedky
Informácia k novelám daňového poriadku schválených v priebehu roka 2021 s účinnosťou od 06.02.2021, od 1.1.2022 a od 31.3.2022
Legislatívne úpravy daňového poriadku zahŕňajú okruhy zamerané proti daňovým podvodom a k maximálnej motivácii daňových subjektov k dobrovoľnému plneniu daňových povinností peňažnej a nepeňažnej povahy:
- prepracovaný inštitút odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach upustením od prísnych podmienok za účelom jeho širšieho využitia
- určenie podmienok uplatnenia odkladu platenia dane finančným riaditeľstvom
- skrátenie lehoty na nazeranie do spisu daňového subjektu
- možnosť vypočuť svedkov pri správe daní prostriedkami komunikačnej technológie
- zrušenie vydávanie osvedčenia o registrácii - kartičky a ich nahradenie rozhodnutím
- rozhodnutie správcu dane o vylúčení fyzickej osoby, ktorá má postavenie štatutára spoločnosti alebo člena štatutárneho orgánu, ktorý vážnym spôsobom porušuje svoje daňové povinnosti pri dani z pridanej hodnoty; znemožnenie prístupu takýchto osôb k vedúcim pozíciám v obchodných spoločnostiach na určité obdobie má prispieť k zefektívneniu boja proti daňovým podvodom.
- vykonávanie spoločných úkonov na účely dokazovania
- prepracovaný inštitút hodnotenia daňových subjektov - index daňovej spoľahlivosti. Inštitút je postavený na transparentnosti formou zverejnenia kritérií pre určenie stupňa daňovej spoľahlivosti daňového subjektu na web. sídle finančného riaditeľstva.
- kritériá na určenie indexu daňovej spoľahlivosti upravuje vyhláška
- ďalšie nové zoznamy daňových subjektov zverejňovaných na web.sídle finančného riaditeľstva.
- zrušenie sedemročnej lehoty zániku práva vyrubiť daň pri vykazovaní daňovej straty
- zníženie úhrady žiadosti o záväzné stanovisko
- zrušenie povinnosti vykonať daňovú kontrolu pri nepodaní daňového priznania ani na výzvu správcu dane
- predlženie lehoty na začatie registrácie z úradnej moci
- nové prípady, za ktoré sa pokuta ani úrok z omeškania neuloží
- podmienky zániku daňového nedoplatku, ktorým je pokuta alebo úrok z omeškania
- započítanie daňového nedoplatku s daňovou pohľadávkou daňového dlžníka.
Diskusia a zodpovedanie otázok od účastníkov.
Komu je určený
- Daňové subjekty, ktoré podliehajú daňovej kontrole podľa druhu daní ako aj daňovej kontrole v oblasti:
- účtovníctva, ktorým správcom dane je daňový úrad, alebo colný úrad;
- miestnych daní, ktorým správcom dane je obec;
- neziskovému sektoru (napr. nadácie, neziskové organizácie poskytujúce verejnoprospešné služby, občianske združenia, subjekty výskumu a vývoja), ktoré vykonávajú aj podnikateľskú činnosť.
- Pre všetky daňové subjekty, ktoré podliehajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti správe daní
Harmonogram školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Výhody pre Vás
Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.
Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.
Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.
Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.
Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.
- Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
- Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
- Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
- Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
- Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
- Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.
Lektor školenia: Nové ustanovenia daňového poriadku
Ing. Božena Jurčíková
Dlhoročná pracovníčka daňových orgánov predovšetkým v oblasti metodiky dane z príjmov a správy daní a výkonu daňových kontrol pre vybrané daňové subjekty Daňového riaditeľstva Banská Bystrica, pracovisko Žilina do konca roku 2000. Následne pracovala na Ministerstve financií SR v legislatívnej oblasti na odbore priamych daní (zákon o dani z príjmov)…
Ďalšie semináre lektora
Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.