Content of the training
- Definitions in the area of financial instruments
- Basic measurement method explained:
- Amortised cost and effective interest method including calculation and booking examples
- Fair value with alternatives of revaluation through profit or loss and other comprehensive income including booking examples
- Classification model for financial assets:
- Cash flow criterion (SPPI – solely payments of principal and interest)
- Special requirements for non-recourse assets and securitisation investments
- Business model criterion – consideration of the intention to hold or sell the asset
- Option to measure investments in equity instruments at fair value through OCI
- Classification model for financial liabilities
- Initial recognition and measurement of financial instruments
- Settlement and trade day accounting alternatives for purchases and sales of financial assets
- Derecognition of financial assets, repo transactions and security lendings
- Derecognition of financial liabilities
- Requirements for derivatives including embedded derivatives
- Disclosure requirements under IFRS 9 in the area of classification and measurement
- Practical implementation issues
The training is supported by numerous examples.
After completing the training the participants will understand:
- position and importance of financial instruments in the balance sheets of entities
- measurement methods - amortised cost, fair value through PL or through OCI – related bookings, impacts on the balance sheet and income statement
- principles based on which the financial assets and liabilities are classified and respective measurement methods are assigned to them
- requirements for derecognition of financial assets and liabilities and how to avoid unnecessary complexities when it comes to transfers of financial assets
- principles for accounting for derivatives under IFRS including embedded derivatives
- disclosure requirements for financial instruments
Target audience
- At banks and other financial institutions mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, treasury, ALM, back office, middle office, controlling, internal audit, financial analyses of IFRS statements of customers
- At non-financial companies mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, controlling, cash management, internal audit
- Audit firms
- Supervisors and enforcers in the area of financial institutions accounting
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
09:00 – 10:30 prednáška
10:30 – 10:45 prestáva
10:45 – 12:00 prednáška
12:00 – 13:00 obed
13:00 – 13:50 prednáška
13:50 – 14:00 prestáva
14:00 – 16:00 prednáška a diskusia
Lektor
Termíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.