Content of the training
- Overview of standards requiring measurement of assets and liabilities at fair value
- Definition of fair value
- Fair value as exit price including application of the bid-ask spreads
- Other aspects of the fair value definition – orderly transaction, market participants, principal / most advantageous market
- Fair value at initial recognition + booking of day one gains or losses - Specific requirements for measurements of liabilities and equity instruments issued
- Offsetting positions in credit and market risks
- Requirements applied to valuation techniques and inputs
- Types of valuation techniques – market, income, cost approach
- Present value techniques
- Fair value in inactive markets
- Principles of fair value hierarchy – categorisation of the measurements into Level 1, 2 and 3
- Using 3rd party quotes
- Specific principles for measurement of non-financial assets – highest and best use + examples
- Specific requirements for measurement of non-financial liabilities
- Disclosures about fair values
- General requirements for disclosures
- Disclosures for financial instruments – detailed description, practical examples, summary in the tables distinguishing requirements for interim and annual reports
- Disclosures for non-financial assets and liabilities – description + summary in the table
After completing the training the participants will understand
- in what cases fair value measurements are used
- principles of fair value measurement based on the fair value being an exit price determined from market participants’ perspective
- valuation models which can be used for fair value measurement in particular situations
- jow fair value measurement should be approached if markets are inactive
- how 3rd party price quotes can be used
- how fair value measurements are categorised into 3-level hierarchy
- disclosures in the area of hedge accounting based on practical examples
Target audience
- At banks and other financial institutions mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, treasury, ALM, back office, middle office, controlling, internal audit, financial analyses of IFRS statements of customers
- At non-financial companies mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, controlling, internal audit
- Audit companies
- Appraisers preparing valuations for accounting purposes
- Supervisors and enforcers in the area of financial institutions accounting
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
09:00 – 10:30 prednáška
10:30 – 10:45 prestáva
10:45 – 12:00 prednáška
12:00 – 13:00 obed
13:00 – 13:50 prednáška
13:50 – 14:00 prestáva
14:00 – 16:00 prednáška a diskusia
Lektor
Termíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.