Content of the training
- Overview of standards requiring measurement of assets and liabilities at fair value
- Definition of fair value
- Fair value as exit price including application of the bid-ask spreads
- Other aspects of the fair value definition – orderly transaction, market participants, principal / most advantageous market
- Fair value at initial recognition + booking of day one gains or losses - Specific requirements for measurements of liabilities and equity instruments issued
- Offsetting positions in credit and market risks
- Requirements applied to valuation techniques and inputs
- Types of valuation techniques – market, income, cost approach
- Present value techniques
- Fair value in inactive markets
- Principles of fair value hierarchy – categorisation of the measurements into Level 1, 2 and 3
- Using 3rd party quotes
- Specific principles for measurement of non-financial assets – highest and best use + examples
- Specific requirements for measurement of non-financial liabilities
- Disclosures about fair values
- General requirements for disclosures
- Disclosures for financial instruments – detailed description, practical examples, summary in the tables distinguishing requirements for interim and annual reports
- Disclosures for non-financial assets and liabilities – description + summary in the table
After completing the training the participants will understand
- in what cases fair value measurements are used
- principles of fair value measurement based on the fair value being an exit price determined from market participants’ perspective
- valuation models which can be used for fair value measurement in particular situations
- jow fair value measurement should be approached if markets are inactive
- how 3rd party price quotes can be used
- how fair value measurements are categorised into 3-level hierarchy
- disclosures in the area of hedge accounting based on practical examples
Target audience
- At banks and other financial institutions mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, treasury, ALM, back office, middle office, controlling, internal audit, financial analyses of IFRS statements of customers
- At non-financial companies mainly employees at following departments: accounting, reporting, risk management, controlling, internal audit
- Audit companies
- Appraisers preparing valuations for accounting purposes
- Supervisors and enforcers in the area of financial institutions accounting
Časový harmonogram
08:30 – 09:00 registrácia účastníkov
09:00 – 10:30 prednáška
10:30 – 10:45 prestáva
10:45 – 12:00 prednáška
12:00 – 13:00 obed
13:00 – 13:50 prednáška
13:50 – 14:00 prestáva
14:00 – 16:00 prednáška a diskusia
Lektor
Martin Svitek
Martin Svitek graduated from University of Economics in Bratislava, Slovakia in 1999. He continued with postgraduate study during which he was teaching courses on accounting in banking and finance. In 2004 he switched to banking practice and has been working as an IFRS expert since. His main focus are financial instruments. Most of the time he has…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
K tomuto semináru nie sú v súčasnej dobe vypísané žiadne termíny. O novo vypísaných termínoch Vám radi napíšeme, pokiaľ nám necháte kontakt.
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.