Obsahová náplň
- Legislatívna úprava neziskových účtovných jednotiek a ich rozdelenie pre daňové účely
- Povinnosť, alebo nie povinnosť podania daňového priznania dane z príjmov právnických osôb a lehoty všeobecne a tiež pri jednotlivých typoch neziskových účtovných jednotiek – ako sa v tom vyznať. Aké sú ďalšia následné povinnosti vyplývajúce z hmotnoprávnych predpisov.
- Ako odlíšiť zdaňovanú a nezdaňovanú činnosť NUJ právne a ako to správne zachytiť účtovne. Akú analytiku potrebujeme, aby sme vedeli správne urobiť transformáciu výsledku hospodárenia NUJ na základ dane pre daňové účely a správne podať alebo nepodať daňové priznanie. Aké náklady viem uplatniť k zdaňovaným príjmom? Ako vylúčiť náklady k oslobodeným príjmom.
- Štruktúra a princíp posudzovania príjmov neziskovej účtovnej jednotky. Ktoré príjmy patria k hlavnej činnosti, ktoré musím zdaniť a pre ktoré potrebujem dokonca živnosť, prípadne sa registrovať pre DPH.
- Ako podnikať v NUJ a byť platcom DPH. Dá sa to?
- Ako zdaním príjmy z predaja majetku NUJ? Čo dám do výdavkov, ak podnikám, a ak nepodnikám s týmto majetkom?
- Asignácia dane, podmienky priznania. Ako preukázať správnosť a odôvodnenosť ich použitia? Najčastejšie chyby v praxi z pohľadu audítora. Ako si pripraviť podklady na audit, prípadne kontrolu použitia týchto poukázaných prostriedkov? Môžem požiť finančné prostriedky z asignácie dane prostredníctvom tretej osoby?
- Charitatívna reklama. Čo to je? Ako ju prakticky využiť v praxi. Kedy a akú sumu a v akom období môžem oslobodiť od zdanenia? Za akých podmienok?
- Mikrodaňovník a NUJ. Je táto kombinácia možná?
- Prezentácia a uloženie účtovnej závierky, výročnej správy a daňového priznania. Ako to mám urobiť správne a ešte aj v súlade s platnou legislatívou?
- Praktický príklad zúčtovania a zostavenia daňového priznania neziskovej účtovnej jednotky.
Komu je určený
pre všetkých záujemcov
Časový harmonogram
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Lektor
Ing. Hedviga Vadinová
Audítorka, daňová poradkyňa a znalkyňa pre oblasť účtovníctva a daní. Je odborníčkou na spracovanie finančných analýz a podnikateľských zámerov. Vo svojej bohatej odbornej praxi sa okrem vedenia účtovníctva, vykonávania auditu a daňového poradenstva, venuje spracovaniu projektov v rámci grantovej podpory z prostriedkov EÚ. Vykonáva tiež ekonomickú…
Ďalšie semináre lektoraTermíny a miesto konania
11.9.2023
ONLINE
Ing. Hedviga Vadinová
200 Eur
11.9.2023
Bratislava
Ing. Hedviga Vadinová
250 Eur
5.12.2023
ONLINE
Ing. Hedviga Vadinová
200 Eur
5.12.2023
Bratislava
Ing. Hedviga Vadinová
250 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.