Obsahová náplň
- Právo informačných technológií a jeho podkategórie (nové technológie a médiá a formujúce sa oblasti práva).
- Základy záväzkového práva, základy tvorby zmlúv.
- Počítačový program, softvér a technológie ako predmety práv a právnych vzťahov – čo môže byť predmetom práv v oblasti informačných technológií.
- Spôsoby právnej ochrany informačných technológií a softvéru, preventívne a následné prostriedky ochrany (mimosúdna a súdna ochrana softvéru, rozhodcovské konanie v oblasti IT).
- Autorské práva a práva duševného vlastníctva v oblasti práva informačných technológií.
- Predpoklady pre tvorbu zmlúv v IT - technické pojmy (zdrojový, strojový kód a ďalšie), druhy softvéru, vývojové fázy softvéru.
- Zmluvné vzťahy v IT - špecifiká a základné pojmy.
- Najčastejšie chyby pri uzatváraní zmlúv v oblasti informačných technológií.
- Zmluvy o nadobúdaní softvéru a informačných technológií (kúpna zmluva, licenčná zmluva, dielo na objednávku, zmluva o dielo, zmluva o vývoji a dodávke softvéru/informačného systému, zmluva o dodávke a implementácii softvéru, systémová integrácia).
- Zmluva o vývoji a dodávke softvéru/informačného systému (predmet zmluvy a jeho súčasti, účastníci, problematika špecifikácie predmetov zmlúv (analýza, špecifikácia, dokumentácia), fázy plnenia, práva a povinnosti strán, súčinnosť, odovzdanie a prevzatie plnení, mlčanlivosť, práva duševného vlastníctva, projektové riadenie a ďalšie).
- Nakladanie so softvérom (zmluvy o nakladaní s licenciou/ majetkovými právami, distribučné zmluvy).
- Servisné zmluvy (zmluva o podpore a údržbe, zmluva o zaškolení, service level agreement (SLA), konzultačné služby).
- Zmluvy na diaľku, outsourcingová zmluva, zmluva o mlčanlivosti (NDA), Software as a service agreement (SaaS).
- Právne vzťahy so zamestnancami a dodávateľmi.
- Ochrana predmetov duševného vlastníctva v rámci firiem, ochrana informácií.
Komu je určený
Manažéri, majitelia firiem, obstarávatelia, starosta obce, primátor mesta a mestských častí, pracovníci vo verejnej správe.
Referencie
"Celkový dojem je dobrý, veľa informácií je použiteľných."
"Konkrétne prípady z praxe bolo vidno, že lektorka pani Motúzová má skúsenosti."
Časový harmonogram
08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia
*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.
Lektor
Mgr. Zuzana Motúzová
Ako advokát pôsobí v oblasti práva duševného vlastníctva, práva informačných technológií a obchodného práva. Právo vyštudovala na Právnickej fakulte Masarykovej univerzity v Brne, kde sa začína jej záujem o počítačové právo. Ako právnik sa zaujíma o technológie a svoje poznatky a znalosti z oblasti IT procesov aplikuje na zmluvné vzťahy.
Zameriava…
Termíny a miesto konania
30.6.2023
ONLINE
Mgr. Zuzana Motúzová
200 Eur
30.6.2023
Bratislava
Mgr. Zuzana Motúzová
250 Eur
24.10.2023
ONLINE
Mgr. Zuzana Motúzová
200 Eur
24.10.2023
Bratislava
Mgr. Zuzana Motúzová
250 Eur
Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na 0910 343 747 alebo e-mailom na zuzana.cmorejova@dashofer.sk.
Organizačné pokyny a faktúru vám pošleme pred termínom konania. Ceny sú uvedené bez DPH. S obchodnými podmienkami sa môžete oboznámiť tu.

Kvalitní lektori
Základom každého školenia je kvalitný lektor. Spolupracujeme len s tými najlepšími. Naši lektori majú dlhoročnú prax vo svojej oblasti a zároveň sa dlhodobo venujú firemnému vzdelávaniu.
Pre vás a vašich kolegov radi zabezpečíme aj školenie na mieru - inhouse.
Lektori vám poskytnú odborné informácie a zodpovedajú aj vaše konkrétne otázky. Vzdelávanie je kvalitné a plnohodnotné, či už ide o fyzické školenia alebo online vzdelávanie.
Garancia kvality
Online semináre (webináre), online konferencie aj videosemináre pripravujeme s rovnakou starostlivosťou ako fyzické.
Na príprave vzdelávacích kurzov si dávame záležať. Naším cieľom je prepojiť know-how lektorov s potrebami našich zákazníkov. Na seminári sa nemusíte o nič starať, sústredíte sa len na obsah, zvyšok zabezpečíme my.
Spokojnosť s našimi vzdelávacími kurzami priebežne vyhodnocujeme a reagujeme na všetky návrhy týkajúce sa kvality a možného vylepšenia organizácie školenia. Zákazník je u nás vždy na prvom mieste. Radi zodpovieme akúkoľvek vašu otázku týkajúcu sa firemného vzdelávania, či už vo online forme alebo firemného školenia na mieru.
Všetky semináre pripravujeme v rovnako vysokom štandarde.
Spokojní účastníci
Každý rok preškolíme tisíce účastníkov na stovkách vzdelávacích akcií. Vďaka nim získavame pravidelnú spätnú väzbu a môžeme naše kurzy neustále zlepšovať. Využívame pohodlné profesionálne konferenčné priestory, na online semináre platformy Zoom, Webex a Adobe Connect.
V cene všetkých fyzických (prezenčných) seminárov a konferencií je občerstvenie a obed. Ak máte na občerstvenie špeciálne požiadavky, napríklad z dôvodu alergie, radi vám vyjdeme v ústrety.