Seminár

Aktuálne zmeny v správe registratúrnych záznamov a archíve organizácie

PhDr. Mária Munková

Školenie reaguje aj na aktuálne novely – Vyhláška MV SR č. 403/2023 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a Vyhláška MV SR č. 336/2023 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MV SR č. 410/2015 Z. z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu v znení vyhlášky č. 49/2019 Z. z.

Obe novely prinášajú precizovanie pojmov i legislatívno – technické úpravy. Novela vyhlášky 628/2002 napr. upravuje kritériá hodnotenia záznamu, dopĺňa výnimky, na základe ktorých pôvodca registratúry môže vyradiť záznamy aj s neuplynutými lehotami uloženia, upravuje prípravu vyraďovacieho konania.Novela vyhlášky 410/2015 napr. dopĺňa ustanovenie o podateľni, prináša zásadu neprípustnosti duplicitného evidovania záznamu, dopĺňa roly elektronického systémy správy registratúry.

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na +421 915 692 889 alebo e-mailom na hana.cerna@dashofer.sk.

Obsah školenia: Aktuálne zmeny v správe registratúrnych záznamov a archíve organizácie

Povinnosti právnickej osoby vo vzťahu k svojim záznamom, dokumentom:

  • informácia o právnych predpisoch z oblasti archívnictva a správy registratúry, ako aj o osobitných právnych predpisoch, ktoré upravujú správu niektorých špeciálnych druhov záznamov (napr. účtovná, personálna, technická, obchodná agenda, elektronické záznamy) vrátane posledných právnych predpisov a noviel,  
  • interné smernice pre správu registratúry – zásady ich tvorby a skladba registratúrneho poriadku a plánu,
  • správa registratúry – rozbor jednotlivých manipulačných úkonov pri správe záznamov (prijímanie, evidovanie, triedenie, spracúvanie, vybavovanie, úschova, ochrana, využívanie, vyraďovanie záznamov a na základe rozhodnutia štátneho archívu odovzdanie ich časti, t.j. archívnych dokumentov, do archívu a zničenie ostatných) ako aj personálne, priestorové a materiálno technické zabezpečenie uvedených činností,
  • zásady archívnej činnosti v organizáciách (povinnosti organizácie voči archívu organizácie, povinnosti archivára voči organizácii a jej záznamom a archívnym dokumentom).

Komu je určený

Zamestnanci štátnych a neštátnych právnych subjektov, ktorí zabezpečujú správu registratúry, pravidelne pripravujú záznamy k vyraďovaciemu konaniu, spracúvajú archívne dokumenty organizácie; zamestnanci organizácií, ktorí potrebujú získať odbornosť pri správe záznamov a pri správe archívnych dokumentov organizácií.

Referencie

"Som veľmi spokojná, pani Munková zaujímavo prednáša. Pútavý výklad, mnoho použiteľných informácií."  

"Prednáška na veľmi vysokej úrovni. Prejav, znalosť problematiky, lektorské zručnosti na jednotku! Páčila sa mi prednáška, a že sme boli upozornení na aktuálne novinky." 

"Bol veľmi prínosný a doplnil informácie o danej téme pre našu inštitúciu." 

"Pani lektorka má vysoké odborné znalosti v danej problematike. So seminárom som bola spokojná." 

Harmonogram školenia: Aktuálne zmeny v správe registratúrnych záznamov a archíve organizácie

08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia


*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.

Výhody pre Vás

Kvalitné podklady

Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.

Odpovede od lektora

Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.

Individuálny prístup

Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.

Občerstvenie

Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.

Lektori z praxe

Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.

Online prenos
  • Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
  • Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
  • Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
  • Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
  • Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
  • Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Malé skupinky

Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.

Lektor školenia: Aktuálne zmeny v správe registratúrnych záznamov a archíve organizácie

PhDr. Mária Munková

Je absolventkou FF UK v Bratislave. Od roku 1979 racovala pre MVSR Archívnej správy (metodik pre predarchívnu starostlivosť pre vybrané podnikové archívy a archívy organizácií zvláštneho významu) a od roku 1989 pracovala pre MV SR Štátneho archívu (metodik pre predarchívnu starostlivosť orgánov a organizácií v spádovej oblasti Štátneho archívu). Od…

Ďalšie semináre lektora

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.