Seminár

Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch

Odborník z praxe

Opýtajte sa na tému súvisiacu s uplatňovaním DPH v medzinárodnej preprave tovarov - máte jedinečnú príležitosť!

Školenie vám vieme pripraviť na mieru aj pre vašich zamestnancov a kolegov. Kontaktujte nás telefonicky na +421 915 692 889 alebo e-mailom na hana.cerna@dashofer.sk.

Obsah školenia: Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch

  • Určenie miesta dodania služby prepravy tovaru v závislosti od osoby zákazníka.
    •       (prepravy medzi členskými štátmi, tretími štátmi a ich kombinácie)
  • Určenie miesta dodania iných služieb, s ktorými sa stretávajú dopravcovia.
    •        (doplnkové služby pri preprave, nájom dopravných prostriedkov, mýtne)
  • Prepravy tovarov spojené s vývozom a dovozom tovaru.
    •        (posúdenie jednotlivých prepráv, dôkazy)
  • Deň dodania služby u dopravcu a u zasielateľa, vznik daňovej povinnosti, „samozdanenie“ pri prepravách dodaných zahraničnými osobami.
  • Odpočet dane.
    •        (podmienky odpočítania dane pri službách dodaných zahraničnými osobami)
  • Vyhotovenie faktúr v závislosti od druhu prepravy a zákazníka.
  • Uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze.
  • Vyplňovanie kontrolného výkazu dopravcom (praktické príklady uvádzania faktúr v kontrolnom výkaze).
  • Rôzne (fakturácia poškodeného tovaru, stojného, márnej jazdy).
  • Diskusia.

Komu je určený

Dopravcovia podnikajúci v medzinárodnej kamiónovej doprave, zasielatelia, účtovníci.

Referencie

"Seminár bol spojený s odborným výkladom. Bol pútavý a zaujímavý. Páčilo sa mi, že bol robený formou diskusie. Takisto boli zodpovedané aj všetky pripravené otázky." 

"Lektor si pripravil veľmi výstižné a názorné príklady. Danú problematiku vysvetlil výborne." 

Harmonogram školenia: Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch

08:30 - 09:00 - registrácia
09:00 - 10:30 - prednáška
10:30 - 10:45 - prestávka
10:45 - 12:00 - prednáška
12:00 - 13:00 - obed
13:00 - 15:00 - prednáška, diskusia


*Časový harmonogram seminára je informatívny. Vstupenku spolu s organizačnými pokynmi a zálohovou faktúrou Vám pošleme minimálne 4 pracovné dni pred uskutočnením seminára na Vami uvedenú e-mailovú adresu.

Výhody pre Vás

Kvalitné podklady

Získate špičkové pracovné materiály spracované od našich lektorov.

Odpovede od lektora

Získate odpovede na svoje otázky k téme seminára. Môžete ich položiť priamo lektorovi počas školenia, alebo ich môžete zaslať vopred mailom pred, alebo po školení.

Individuálny prístup

Nasmerovanie na konkrétny problém, individuálny prístup a prepojenie na prax.

Občerstvenie

Zaisťujeme po celú dobu konania seminára. K dispozícii máte kávu, čaj, vodu. Počas coffee breaku sladké alebo slané občerstvenie. V prípade celodenných školení je pre účastníkov zabezpečený chutný obed.

Lektori z praxe

Lektori Vás nasmerujú na konkrétne riešenia, ktoré viete aplikovať vo vašej každodennej praxi.

Online prenos
  • Webinár si môžete pustiť kdekoľvek, na akomkoľvek zariadení, stačí pripojenie na internet a slúchadlá.
  • Nemusíte nič inštalovať, stačí pripojiť sa na naše stránky a my vás prevedieme potrebným nastavením. Odkaz vám zašleme deň pred konaním a tiež hodinu pred začiatkom webinára.
  • Garantujeme vám plnú technickú podporu pred aj počas prenosu - telefonicky, e-mailom alebo pomocou on-line chatu. Nemusíte mať žiadne technické zručnosti.
  • Na prenos používame špičkové vybavenie a intuitívne streamovacie prostredie.
  • Počas školenia môžete lektorovi položiť otázku prostredníctvom chatu.
  • Ušetríte čas a náklady na dopravu.
Malé skupinky

Školenie realizujeme v malých skupinách, kde dbáme na bezproblémovú interakciu účastníkov spolu s lektorom.

  • Určenie miesta dodania prepravných služieb v závislosti od osoby zákazníka:
    • prepravy v tuzemsku,
    • prepravy medzi členskými štátmi,
    • prepravy tretími štátmi,
    • ich kombinácie.
  • Určenie miesta dodania iných služieb, s ktorými sa stretávajú dopravcovia:
    • doplnkové služby pri preprave,
    • krátkodobý a dlhodobý nájom dopravných prostriedkov,
    • opravy,
    • mýtne.
  • Prepravy spojené s vývozom a dovozom tovaru:
    • posúdenie jednotlivých prepráv,
    • dôkazy.
  • Súhrnný výkaz:
    • určenie obdobia, za ktoré sa podáva súhrnný výkaz,
    • uvádzanie údajov do súhrnného výkazu.
  • Deň dodania služby u dopravcu a u zasielateľa, vznik daňovej povinnosti, platenie dane:
    • deň dodania a vznik daňovej povinnosti pri dodávaných službách,
    • deň dodanie a vznik daňovej povinnosti pri prijatých službách zo zahraničia pri "samozdanení" - § 19 ods. 2, 4 a 6 a § 69 ods. 3 zákona o DPH.
  • Odpočet dane:
    • podmienky odpočítania dane pri službách dodaných zahraničnými osobami.
  • Vyhotovenie faktúr v závislosti od druhu prepravy a zákazníka:
    • súhrnná faktúra - uvádzanie viac prepráv na faktúre.
  • Vrátenie dane z iných členských štátov:
    • postup pri podávaní žiadosti o vrátenie dane.
  • Rôzne:
    • fakturácia poškodeného tovaru,
    • fakturácia stojného,
    • fakturácia márnej jazdy.

Lektor školenia: Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch

Odborník z praxe

Seminár vedie skúsený lektor z praxe. Meno bude zverejnené pred seminárom.

Ďalšie semináre lektora

!ERR No images found in //img.dashofer.sk/cif/fotogalerie/kursy/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.